Quantcast

И през 2013 държавата е била най-големият рекламодател

ОFFNews Последна промяна на 26 март 2014 в 12:56 2934 3

Красимир Гергов

Снимка БГНЕС

Красимир Гергов

Нетните приходи от реклама в България за 2013 са 303 млн. лева, като и през изминалата година се запазва тенденцията най-крупният рекламодател да е държавата.

Това съобщи в доклада си председателят на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов по време на тазгодишния форум на организацията.

Прогнозата за рекламния пазар за 2014 година е за слаб ръст от 2%, като най-голям е потенциалът за растеж при интернет рекламата.

Държавата отново е била най-големият рекламодател за 2013-а с мащабната рекламна кампанията за цифровизацията, както и с отпусканите от министерства, общини и европрограми обществени поръчки за реклама на определени политики и проекти.

Телевизия

Телевизията остава медията с най-висок дял от пазара - 185 милиона. Ръстът спрямо предходната 2012 година е от 2,5%, като до голяма степен се дължи на парите, дошли от рекламната кампания за цифровизацията, сочи анализът на специалистите.

Прогнозата за тв рекламата през новата година е скептична: през първите месеци на 2014 има спад на рекламните бюджети за тв реклама в сравнение с началото на 2013. Това се дължи на поредното свиване на рекламните бюджети на основни рекламодатели, отложеното стартиране на немалко рекламни кампании, недобрите данни за потреблението и икономиката в страната.

Най-големите рекламодатели в телевизиите са Vivacom, Procter

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

26.03 2014 в 14:44

... пък красито гергов отново най-големият рекламо-получател... хонорарите да се носят в офиса на "Блек сий голф рисорт" щото "Блек сий гардънс" още не ми е готово... алоооо, станишкаааа, кво се моткате, ей мърди... за кво ви плащам... уууу, деа

26.03 2014 в 13:30

Ето така се купуват законно медиите... добре че нямам телевизор.

26.03 2014 в 13:27

Цифровизацията, казват, глътнала 10 милиона да ни обясняват къ да си го вкараме, а то не влазя и не става. Че още към милион поръчка щеше пак за туй да отиде. Аз ли съм тъпа, гледам в телевизора върви - ако не хващате телевизия, направете това и това. Еми като го гледам, значи го хващам, нали, ако не?! То това не е рекламодател, а хранилка. Поне полза да имаше.