Рекламен клип за милиони изряза Сандански и Петрич от България

Последна промяна на 18 април 2013 в 16:07 5896 10

Рекламен клип за милиони показва България без Пиринска Македония

 

Рекламен клип за България, с който агенцията за инвестиции (БАИ) промотира страната като инвестиционна дестинация, е със сгрешена географска карта, от която е „изядена“ Пиринска Македония.

Един от клиповете с „другата" България, за които съобщи Нова телевизия, вече се върти в САЩ, Европа и Азия по телевизиите CNN, CNBC и Bloomberg. От агенцията за инвестиции не са забелязали липсата на част от националната територия.

Клипът е част от поръчка за медийна кампания за България на стойност близо 4 милиона лева (3.63 млн. без ДДС). Цената включва и 50 рекламни карета в печатни издания като Economist и Financial Times, интернет кампании и телевизии, обясниха от БАИ.

Това е първата подобна реклама, която представя България от 25 години насам, коментира изпълнителният директор на агенцията Борислав Стефанов пред Нова тв. Концепцията е

била съгласувана с над сто души – икономисти, финансисти и пиари. Стефанов изтъкна, че студентите в „Харвард” приветствали появата на рекламния клип, а в България „се чудят за какво да се хванат”. Той каза, че клипът ще бъде коригиран с правилната карта на България и ще бъде спрян от излъчване, докато бъде редактиран

Димитър Николов, дирекор „Общо инвестиционно обслужване“ в БАИ призна, че също не е забелязал грешката. Поръчката, посочи той, била изпълнена от консорциум, чийто екип е в Лондон.

Изпълнителят е Консорциум "Инвестиционен прогрес", в която 50 % държи компанията „Публисис“. Името й нашумя около прословутото рекламно лого на България, изпълнено за 1.4 милиона лева. Освен, че беше разкритикувано като естетическа стойност, то се оказа подозително сходно с рекламното лого на Казахстан.

Интригуващо е, че при избора на изпълнител с най-голяма тежест в офертите е била концепцията за медиен микс и общата творческа стратегия и с най-малка – цената. Кампанията е е изпълнена за по-малко от три месеца.

 

Рекламните визии

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

19.04 2013 в 15:56

"Концепцията е била съгласувана с над сто души – икономисти, финансисти и пиари."

Извод: Като събереш 100 некадърника, НЕ получаваш дори и 1 нормален човек.

Предположение: Сигурно и с 240 некадърника резултатът е пак същия.

България е пълна с алчни калинки.

19.04 2013 в 12:44

Предпоследната реклама: "5th best country in Europe".
Сериозно?

19.04 2013 в 09:27

Зеленото е добре, но червеното не е. Много неразбираемо клипче и без особен смисъл. Все пак е съгласувано с икономисти, финансисти и пиари. От такива да инвестират в компания за аутсорсинг друго не става. Никой нормален производител няма и да го погледне това. А сега като е объркана картата да върнат 75% от парите да мислят другия път. Да не говорим, че въобще не е трябвало да го дават на някакви лишпери от Лондон който да направят клипче и картинки на основата на общодостъпна информация за направа на логото и рекламни филми. Да бяха дали на двама студента по дизайн по 250 лв щяха да го направят по добре. Но все пак това е България.

18.04 2013 в 19:56

Нещастници.И идиоти.

18.04 2013 в 16:55

Какво са виновни американците, че в нашите държавни институции гъмжи от мамини синчета и дъщерички - невежи калинки ? А първите коментари са под мотото - кой ми сра в гербавите гащи ?

18.04 2013 в 16:47

цялата им работа е такава... от тъпаците дето не различават Гранд Каньон и Стара Планина в президентството - до тия отрепки "специалисти"... измет!

18.04 2013 в 16:39

Нали никой не вярва, че е случайно? Това си е чиста агресия срещу териториялната цялост на България. Тази агенция е за прокуратурата.

18.04 2013 в 16:33

На следващия клип ще липсва югоизточна България, а на по следващия и добруджа и те така докато не остане само София!

18.04 2013 в 16:33

Ех, че новина. Дотам ли го докарахме с псевдопатриотизма ни. Или няма атентат, катастрофа или масово самоубийство, което да бъде водеща тема. Дали Плевнелиев не е гей? Хайде, че станахте не обективни, а просто по гребена на вълната.

18.04 2013 в 16:13

Ако някой махне Флорида на рекламен клип на САЩ ще свърши в пандиза, но там има държава. Кой си е позволил такава наглост? Очаквам продължение! Браво, ОФФнюз!!! Продъжавайте.