Лиляна Павлова обяви война на служебния премиер

Последна промяна на 28 март 2013 в 23:02 7472 19

Лиляна Павлова. Снимка: БГНЕС

Решението на Министерския съвет за пренасочване на 20 милиона лева, предвидени за строителството на магистралите “Хемус” и “Марица”, към помощи за безработните и най-бедните граничи с популизъм, от който всички трябва да бягаме.

Тази теза лансира пред агенция „Фокус” бившият министър на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Голяма изненада за мен в негативна посока е решението на правителството именно 50% или 20 милиона лева от отпуснатите помощи да бъдат за сметка на инвестициите в инфраструктура. Това е в разрез с поетия ангажимент от служебното правителство, че даването на тези помощи няма да е за сметка на инфраструктура, заяви Павлова.

Ако разгледаме отнетите 20 милиона лева, които са насочени за изграждането на големите автомагистрали „Хемус” и „Марица”, ще открием преки и косвени загуби за държавния бюджет, като това ще намали и реалния ефект от тези помощи. Нека да го обясним така – при известни инвестиции в строителство на инфраструктура, особено сега, в пика на строителния сезон, големи фирми, които изграждат магистралите, предоставят работа на голям обем от работници. При това положение обаче, фирмите няма да наемат необходимия брой работници, като дори ще освободят сегашните работници на обектите и това веднага означава поне 2000 – 3000 работници да останат без работа. Най-малко 200 000 души – строителни работници и техните семейства, ще останат без доходи и ще отидат и те на „опашката” за социални помощи, каза бившият регионален министър.

Тя твърди още, че засегнато от решението на правителството ще е изграждането на участъка „Шумен – Белокопитово”, който има срок за изпълнение до началото на летния сезон.

Според Павлова, последствия ще има и за участък от автомагистрала „Марица”, който също се изгражда със средства от държавния бюджет.

„В този участък на магистралата предишното правителство беше пуснало само едно ляво платно, което освен че беше много некачествено направено и нагънато цялото, нямаше и дясно платно”, отбеляза бившият регионален министър.

По думите й инвестицията в този участък ще да повиши безопасността в района, което е изключително важно в предвид това, че от там минава целият транзитен трафик за България, включително и трафикът към Турция.

Безопасност, сигурност и по-бързо придвижване, това щеше да е основен ефект от изграждането на магистрали, както и увеличаване на заетостта и откриване на нови работни места. Явно обаче няма да се реализират, коментира още Павлова.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.04 2013 в 12:53

ГЕРБ - Граждани за Европейско Развитие на Бандитизма

30.03 2013 в 11:12

Урудливостта можела да се степенува! "Да откраднеш откраднатото" - каза Медведев за банковия срив в Кипър. С тази гениална констатация, той без да подозира описва всепоглъщащата лакомия и тотална перверзия на номенклатурно-тоталитарните отрочета, приемствено самопровъзгласили се за инфраструктурни командири. Правейки с чужда /държавната/ пита помен, двупръстите им чела без да осъзнават са направили перфектен анализ с конкретни цифри, колко фирми, семейства и човешки съдби бяха погребани на магистралите Марица и най-вече ТРАКИЯ. Около 20 млн.лв. са неразплатените суми само на подизпълнители! ОТКРАДНАТИ са стотици милиони от съглашението властимащи-основен изпълнител/Холдинг Пътища/. Обектите са кошмарно далеч от пусков етап. На фона на всичко това псевдо шумкарските гниди, без капчица срам и свян правят черен PR, присвоявайки за сетен път и потопявайки безвъзвратно истината. Да си откраднеш откраднатото - индулгенция с гриф "Одобрено от Европейската комисия"...
Истината нагледно и в цифри:
http://www.panoramio.com/photo/87338473

30.03 2013 в 00:18

Залез, магистрала, спрял джип... Боко и Лилито, плътно един до друг, броят комисиони... Романтика, ама друг път! Освен ако любовта към парите може да е и романтична.

п.с. Разхубавили = закръглили се още повече?

29.03 2013 в 19:39

Райков си позволява това, което може да си позволи - пренасочва средства от бюджета, които предшествениците му наливаха в магистралите, без значение колко от тях ще бъдат възстановени от фондовете на ЕС. Та не реви на чужд гроб, когато не знаеш къде му е главата, къде са му... някои други части.

29.03 2013 в 18:53

Асфалта не е за ядене, но в автомобил по асфалта храните достигат до потребителите мн. по-бързо, отколкото с магарешка каручка по селЬЦкио път. Като служебен премиер за два месеца или като "господин за един ден" Райков си позволява своеволия! Още повече,че става въпрос за фондове, които се наблюдават и възстановяват от ЕС.
Пп - поздрави за червената форумна простотия! DVD, SOS и Величко се борят за приза форумен гамен на годината...

29.03 2013 в 18:35

Та да продължа - права си Лилянче. Но да не стане така, та гладните да ти изядат новия асфалт, нищо че не се яде. Или пак на Дянков ще хвърляте вината, горкия. Колко се гордееше Боко у нас и в Брюксел, а вие си подвивахте опашката самодоволно наоколо. Защо не отидете поне на един протестен митинг, поне един от вас, а се събирате само на светски събития и то в зали, където може да се направи щателна проверка. От кого ви е страх, от народа ли? Защо тогава пак искате да управлявате? Кажи от къде служебното правителство да вземат пари та хората да не се палят и самоубиват?

29.03 2013 в 17:47

Права е до някъде Павлова, но кой докара държавата до това дередже? Да отговори до трш пъти.

29.03 2013 в 13:47

КИФЛА!

29.03 2013 в 12:44

Освен да си помислим, че я е заболяло лично Лилянка. Демек, че смъква и до днес комисионни от магистралките, и тя, и шефа й.

29.03 2013 в 10:56

Права е жената, познайте още при кого ще отидат тези "енергийни помощи", при най-бедните, т.е. ромите. И още нещо, ако тези помощи са за подпомагане плащане сметките за ток, дефакто чрез тях пак се подпомагат и монополите. Заключение: да живеят ромите и чуждестранните монополи в България!