Това мое мнение определено няма да се хареса на много правозащитници, но то е по-различно от това на законодателите в България и други страни, където забраната важи. Основната изложена причина да се въведат тези закони е опасността от тероризъм. Това е крайно нелеп аргумент в сравнение с останалите опасности от тероризъм, защото основно хора без бурки са извършители на терористични атаки.
В България, където, за щастие, се радваме на относително спокойствие и незначителни етнически напрежения, в резултат на миграционния поток, опасността от терористи, увити в бурки, е още по-незначителна в сравнение със страни от Западна Европа. Така че, да се забранят бурките у нас с аргумента „опасност от тероризъм,” е крайно необяснимо и смешно.
Обаче (!!!!) аз съм твърдо ЗА забрана на бурките на основа интеграционни политики, които държавите от ЕС се опитват да провеждат с многомилионното си мюсюлманско население (уви, неуспешно). Не може в страни, почиващи на принципи за „Свобода, Равенство, Братство”, да се стимулира изолационизма и неравенството на определена прослойка хора. Свободните държави дават свободи, но тези свободи вървят и със задължения за спазване, зачитане и утвърждаване на общоприетите норми на поведение в обществото. Част от тези норми е секуларизмът, смесените училища, равенството на жените, активната им роля в социалния, професионален и политически живот на обществото.
Ако мюслюлманските общности държат да са част от Франция, България или която и да е друга евроейска страна, то те поемат задължението да са активна (а не вегетативна) част от това общество. Носенето на бурки елиминира женското мюсюлманско население от присъствието им в обеществото. То ги лишава от възможността да станат някога част от него.
Какви социални, професионални или други връзки може да завърже едно момиче, увито в черен чаршаф от главата до петите – без лице, без личност? На каква ценноста система можем да разчитаме у тези жени и у децата, които те възпитават – ако техният мироглед противоречи (не е различен, а ПРОТИВОРЕЧИ) на разбиранията за лични свободи и социални отношения в Западното общество?!
Каква социална интеграция можем да очакваме от жени, които нямат социални контакти извън кръга на силно затворените си общности? Неглижирането на този проблем изпраща европейските общества в порочния кръг на Параграф 22 – защитавайки личните свободи (като носене на бурки), ние всъщност защитаваме неравенството и обществената изолация и дискриминация на тези жени, защото в този вид те винаги ще останат гетоизирана и често радикализирана част на обществото.
Бурките нямат нищо общо със свободата на религиите, вероизповеданието, целомъдрието и т.н. Едиствената цел на това облекло е да изолира и обезличи жените. Да ги закотви в поведенчески норми, които са в разрез с разбиранията за идивидуална свобода и права на човека в съвременната Западна цивилизация. Инеграционният процес няма да бъде възможен без приобщаването на тези жени към западното общество и една от многото стъпки в тази насока е забраната на бурките.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
9015
31
03.01 2017 в 17:35
Хората не могат да си оберат кайсиите през последните 25 години от тези крадливи елементи..
И защо сега ние трябва да сме потърпевши от това, че западният свят през средновековието се е наговорил и ги е изклал, а тука не са изклани? Защото това е "грубата" истина.
Бурки им се приискало. Ами те може да искат комунизъм на МАРС ама какво от това? Или да спазват закона или да ходят в БАНГЛАДЕШ, откъдето са дошли..
Аз ако тръгна да ходя гол по центъра ще ме арестуват, а
Пърта искала да ходи с бурка в кметството моля ти се. Я в Бангладеш.. Там може да ходи ако иска и със акваланг :))
11761
28
02.10 2016 в 18:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
77927
26
02.10 2016 в 12:34
За мене е още 2559, но честито и на тебе.
77927
25
02.10 2016 в 12:31
Това е защото в Пазарджик никога не е имало истински правоверни, там има цигани, които се водят по модата, днеска ше си кръсти детето Рамбо, утре Изаура, вдругиден ше се прекръсти на Абу Бакр Ал Багдади-според квото е модерно в момента.
Радикален ислям, както и всичко друго, с цигани не се прави.
12727
23
02.10 2016 в 11:46
За себе си съм избрал, но с "превъзпитание" не можеш, а и не трябва, да правиш човек светец. "Насила хубост не става" беше казал един народ.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара