Експерти винят старо устройство за влаковата катастрофа в Калояновец

OFFNews 23 юли 2014 в 15:10 4772 5

Влак

Устройството, което отделя коловозите в района на ЖП гара Калояновец, е било старо, заяви пред „Дарик“ експертът по безопасност и здраве при работа Иван Балталийски, позовавайки се на информация от машинисти.

Балталийски се е срещнал вчера с ръководството на БДЖ и представители на локомотивните машинисти. Те са коментирали, че устройството, което отделя коловозите в Калояновец, е било старо, въпреки че самата гара е била ремонтирана наскоро.

Експертизата след катастрофата установи, че машинистът е влязъл с висока скорост от 100 км/ч. в гарата и това е довело до катастрофата. Според колегите му обаче водачът на влака се е движел с тази скорост, защото е получил светлинен сигнал, който му е разрешил. След 250-300 м обаче е светнал друг сигнал, указващ скоростта рязко да се намали до 40 км/ч. - именно заради устройството, отделящо коловозите.

Устройствата, които указват с каква скорост да се движи машинистът, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала – в самите мотриси. Проблемът, според Балталийски, е в това, че две различни фирми произвеждат двете устройства и това поражда разминаване в системата за безопасност.

„Не може една фирма да прави тези устройства, които са по пътя, а други - тези, които са в машината, защото когато едното не се сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността“, смята Балталийски.

Тезата на Балталийски потвърждава думите на оцелелия при катастрофата машинист, според когото причината за инцидента е грешна сигнализация.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови