
Устройството, което отделя коловозите в района на ЖП гара Калояновец, е било старо, заяви пред „Дарик“ експертът по безопасност и здраве при работа Иван Балталийски, позовавайки се на информация от машинисти.
Балталийски се е срещнал вчера с ръководството на БДЖ и представители на локомотивните машинисти. Те са коментирали, че устройството, което отделя коловозите в Калояновец, е било старо, въпреки че самата гара е била ремонтирана наскоро.
Експертизата след катастрофата установи, че машинистът е влязъл с висока скорост от 100 км/ч. в гарата и това е довело до катастрофата. Според колегите му обаче водачът на влака се е движел с тази скорост, защото е получил светлинен сигнал, който му е разрешил. След 250-300 м обаче е светнал друг сигнал, указващ скоростта рязко да се намали до 40 км/ч. - именно заради устройството, отделящо коловозите.
Устройствата, които указват с каква скорост да се движи машинистът, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала – в самите мотриси. Проблемът, според Балталийски, е в това, че две различни фирми произвеждат двете устройства и това поражда разминаване в системата за безопасност.
„Не може една фирма да прави тези устройства, които са по пътя, а други - тези, които са в машината, защото когато едното не се сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността“, смята Балталийски.
Тезата на Балталийски потвърждава думите на оцелелия при катастрофата машинист, според когото причината за инцидента е грешна сигнализация.
Още по темата

Общество
Грешна сигнализация е причина за трагедията до Калояновец, смята оцелелият машинист

112
Изписаха втория машинист на влака, който дерайлира при Калояновец

112
Неудобен въпрос: Защо не се задейства системата срещу катастрофи на дерайлиралия влак?

Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
24.07 2014 в 07:13
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.07 2014 в 21:56
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.07 2014 в 16:41
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.07 2014 в 16:01
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.07 2014 в 15:31
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
опетков
Арх. Любо Георгиев: 40% от жилищата в София са празни, това трябва да се промени
Того
Много шум за нищо! ''Лукойл'' все пак ще ползва руски петрол още година
Sia
Васил Терзиев: След 17 години управление на ГЕРБ има голяма нетърпимост към неизпълнени обещания
ПР
''Най-евтиният ток'', ''зелен диктат от Брюксел'' и още митове за въглищните централи
Bad Horse
''Най-евтиният ток'', ''зелен диктат от Брюксел'' и още митове за въглищните централи