Грешна сигнализация е причина за трагедията до Калояновец, смята оцелелият машинист

Последна промяна на 17 юли 2014 в 08:29 6496 3

Не човешка грешка, а проблеми на пътя са причината за тежкия влаков инцидент на гара Калояновец от миналата събота.

Това разказа в ефира на Нова телевизия близък приятел и колега на оцелелият машинист от катастрофата.

На живо в студиото Петър Бръснаров, който също е машинист като оцелелия си колега Христо Тиляшев, обясни, че вината за трагедията по никакъв начин не е на машинистите. Бръснаров разказа за инцидента, след като разговарял с Тиляшев. 

Въпреки че участъкът преди гара Калояновец е нов и влакът може да се движи със 120 км/ч, композицията се е движила със 100 км/ч в час заради проблеми на пътя. На 300 метра преди предупредителния сигнал са разположени табели, които обозначават неговото наличие.

Той е показвал зелена светлина, което означава, че влакът може да продължи да се движи със същата скорост без да намалява, защото няма да се отклонява.

1 км по-надолу е входният сигнал, който за изненада на двамата машинисти е светел за отклонение. В този момент машинистите задействали екстрено спирачките и в момента, в който навлезли в отклонението, влакът дерайлирал.

Според Бръснаров вината върху машинистите е хвърлена неправилно. По негови думи оцелелият му колега не говори пред медии, тъй като има разпореждане на БДЖ техни служители да не дават интервюта.

Засега официалната версия е, че трагедията е причинена поради несъобразена скорост вследствие на човешка грешка.

Никой от колегите машинисти не вярва на тази версия, подчерта Петър Бръснаров.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

17.07 2014 в 21:52

Тази версия на машинистите леко издиша от дупето,първо защото те са длъжни да се ръководят по показанията на входния светофор,второ входният има видимост минимум 200 метра,и трето разстоянието от първата входна стрелка е не по малко от 250м,и какво става станаха ли едни 500 м от 100км да станат на 40км.

17.07 2014 в 09:35

"Никой от колегите машинисти не вярва на тази версия"

И напълно правилно!

17.07 2014 в 08:55

//Въпреки че участъкът преди гара Калояновец е нов и влакът може да се движи със 120 км/ч, композицията се е движила със 100 км/ч в час заради проблеми на пътя//
Глупостите продължават.....проблем с пътя може и да е имало, но основната причина, поради която влакът се е движел със 100 км/ч е това, че е бил с локомотив серия 45, която конструктивно е ограничена до тази скорост.

Иначе съм съгласен, че е напълно възможно сигнализацията да е показвала грешен сигнал, даже нещо повече - може да са видели само зеленото на входния не защото слънцето им е попречило, а защото просто друго не е светело.