Нашествието на чуждестранни туристи: обясненията

OFFNews 18 март 2017 в 09:00 14401 3

Министър Николина Ангелкова със ски легендата Марк Жирардели

Ако се разходите в туристическия център на столицата, е възможно да срещните повече хора, говорещи си на чужди езици, отколкото на български. А ако седнете на оборотно заведение на "Витошка", нищо чудно да сте единствения българин там.

Тази картина е от съвсем скоро, но напоследък София стана доста по-космополитна. И с просто око се вижда, че чуждестранните туристи са много повече, отколкото преди. Данните и на Министерството на туризма, и на хотелиерите показват ръст спрямо миналата година, а дори и от Националната опера и балет обявиха, че за някои от постановките зрителите от чужбина достигат 70 процента от местата в залата.

Хотелиерите в Боровец, Пампорово и Банско също отчитат по-висока заетост и по-добри обороти. А от тази година има и един напълно нов туристически сегмент - "уикенд ските". Това са чужденци, които идват специално, за да карат ски в България. Купуват си евтини билети от нискотарифни авиокомпании, пристигат в София и след час-два, вече летят по пистите в Боровец.

Как стана възможно това?

До голяма степен причината е в това, че на летище София стъпи най-голямата авиокомпания в Европа Ryanair, но дали това е единственото обяснение?

"Това което успяхме да направим докато бях министър на туризма бе да обърнем рекламата така че през зимата да рекламираме летния туристически сезон, а през зимата - летния. През 2017 г. реално продължава изключително успешната 2016 година за българския туризъм. Ние започнахме да договаряме с половин година и повече по-рано. За януари има ръст на чуждестранните туристи с 14 процента в сравнение с януари миналата година. Това се дължи от една страна на ранните усилия по отношение на рекламата, както и на работата, която туристическият бранш полага по отношение на подобряването на качеството на туристическия продукт", каза пред OFFNews доскорошният министър на туризма Николина Ангелкова, която сега е водач на листата на ГЕРБ в София област.

Според нея за успехите в областта на зимния туризъм освен целевата реклама и участието на големите туристически борси са помогнали и организираните от министерството журналистически и експедиентски турове на туроператори и репортери от целевите ни пазари - Румъния, Русия, Великобритания...

"Сега също предстоят турове от Германия и Гърция, знаете, че гърците са едни от туристите, които посещават изключително много нашите ски курорти. Всичките усилия дават резултат няколко месеца по-късно. Затова ние организирахме туровете за зимен туризъм през февруари-март миналата година и в момента се вижда резултата", категорична е Ангелкова.

Според нея е много важно да се изградят нови лифтове и ски влекове.

"Това ще направи планината целогодишна дестинация. Вярвам, че дискусията по тази тема допринася за това допълнително да се популяризира възможността за планински туризъм навсякъде у нас", смята бившият министър на туризма.

Ангелкова посочва и че много е помогнало доброто сътрудничество с големите туроператори.

"Първоначално ни гледаха с недоверие, но бе изключително важно да работим ръка за ръка с тези, които са най-пряко са ангажирани със сектора като авиокомпаниите, туроператорите, хотелиерите. Всъщност те водят клиентите. Също така ние водихме целенасочена кампания за привличане на нискотарифните авиокомпании. В цяла Европа те носят изключително голям плюс по отношение на туризма. Виждате какво се случва с развитието на т. нар. "уикенд туризъм". В столицата той се дължи най-вече на нискотарифните авиокомпании", категорична е тя.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16193

3

SC

18.03 2017 в 13:38

Аха, значи практиката е да има две зими и две лета в една година. Онези приказки за въртенето на Земята около слънцето са рептилска пропаганда.

12004

2

тути-фрути

18.03 2017 в 12:25

до SC:
Това е практиката. Никой не се е объркал, но останалото в статията е бла-бла...

16193

1

SC

18.03 2017 в 09:08

„през зимата да рекламираме летния туристически сезон, а през зимата - летния“
Кой се е объркал тук - цитиращият или цитираната? Ако е второто, значи нещата са много зле...