Quantcast

За първи път самолет с гориво от захар летя над Европа

OFFNews Последна промяна на 22 септември 2014 в 07:57 9201 5

Снимка http://www.ingenieur.de/

За първи път самолет летя с гориво от захар над Европа.

Полетът на Lufthansa е осъществен на 16 септември, пише ingenieur.de. Самолетът Airbus A321 е летял по редовния полет на авиокомпанията от Франкфурт до Берлин (434 км).

Горивото е съдържало 10% от биокеросина фарнезан, разработен от френския концерн Total и американската компания Amyris, одобрено от регулаторните органи на САЩ през юни 2014 г.

При изгарянето на биогоривото фарнезан се отделя само толкова въглероден двуокис, колкото растенията, преработени за производството на горивото, са усвоили от въздуха. Други предимства на биогоривото са ниската му температура на замръзване, устойчивостта му на топлина и голямото количество топлина, отделяно при изгаряне.

За първи път в света бразилски самолет лети с гориво, произведено от захарна тръстика, през 2005 г.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

22.09 2014 в 17:40

Цялата работа е за алтернативи на изчерпващите се запаси от нефт и освен това намаляване на зависимостта от Русия.
Отделя толкова СО2 колкото усвоили разстенията; дали ще изгори повече гориво, ако гори обикновен нефтен дериват? и няма ли да е по-сигурен полетът с традиционно гориво (те и заради това са летяли на един хвърлей камък разстояние)? Няма ли да се опази по-добре околната среда ако не се секат джунглите в Бразилия и горите в Европа, за да се сади захарна тръстика и захарно цвекло? Последния проблем го има по цял свят - секат джунглите в Индонезия за да садят кокосови палми (и унищожават биоразнообразието и намаляват произвотството на кислород). Секат джунглите на Амазония и садят царевица и произжедат биогориво за коли; секат, секат, секат....
Ама пуста политкоректност - не казват истинската причина!

22.09 2014 в 11:35

Новината е наистина добра. Браво!
Само не мога да разбера смисъла на такива полети. Франкфурт-Берлин. Специално в Западна и по-специално Северозападна Европа има много добре развита железопътна мрежа. Това разстояние с влак се взема за не повече от 4-5 часа. През работни дни бързите влакове са през най-много 2ч. Пътуването е комфортно и не се налага (засега) секюрити чек. Освен това се пътува не до летището, а до центъра на съответния град.
Крайно време е да се забранят полети на разстояния под 500-600км. в Европа, ако има изградена алтернативна железопътна връзка. За такива разстояния разхода на самолетите е безумен. Луфтханза от много години предлага Fly&Rail билети, които дават възможност да пътуваш с бърз влак от летището на кацане/заминаване до която и да е точка в Германия. Пак там през деня се произвежда до 30GW (по обед) енергия от фотоволтаици, която се използва точно за индустрията и електрическия транспорт.
Дано разумът надделее на корпоративните авио-интереси!

22.09 2014 в 11:00

Браво! това е правилният път!

22.09 2014 в 10:21

Ей-това е новина! :)
Браво!

Човечеството има шанс да живее в хармония, вървейки по този път...