С какво новата руска ракета "Сармат" е по-различна от досегашните

OFFNews 02 март 2018 в 18:02 28119 13

Вчера руският президент Владимир Путин обяви, че Русия вече притежава нов ракетен комплекс - "Сармат". 

По какво обаче "Сармат" се различава от досегашните?

Новата ракета "Сармат" е твърдогоривна и е два пъти по-малка и по-лека от досегашните - 100 тона. Тя може да стигне до САЩ не само през Северния полюс, накъдето са насочени системите за противоракетна отбрана на САЩ, но и през Южния полюс. САЩ нямат такива радари и ракети насочени на юг, а построяването им би било изключително скъпо, обясниха експерти за OFFNews.

Освен това новата ракета няма нужда да се изкачва чак в Космоса, където ще я видят и ще имат време да стрелят по нея, а може да лети по много по-ниска парабола, без да излезе съвсем от атмосферата, и да отиде към целта, така че да не я видят радарите, и оттам да изстреля глава. Така че вероятността за унищожаването ѝ от противоракетната отбрана всъщност е пренебрежимо малка. 

Създаването на такава ракета само по себе си е и инженерен, и научен успех. При тези скорости триенето и нагряването са много големи. Свръхзвуковите Конкорд, чиито полети бяха спрени преди 15 години, летяха с малко над 2000 км/ч. Няколко минути след развиването на тази скорост, самолетът се удължава с 30 см от нагряването. "Сармат" лети със скорост 5000 км/ч. За да се постигне това, трябва да се разработят материалите, които да издържат такива претоварвания по прегряването и по ускоренията, обясниха специалистите. 

Когато има една бойна глава, ракетата се стоварва върху целта като снаряд. Когато са много, основният способ за атакуване е автобусният - когато е зададено, по маршрута на носителят се отстрелва бойна глава. Всяка тръгва по свой път към своята цел.

Освен това, след като влязат в атмосферата, бойните глави започват да маневрират активно по непредсказуеми сложни траектории, а не просто да падат. Досегашните също маневрираха, но по-малко. Те започваха да се въртят по спирали - това е все пак донякъде изчислима траектория, а новите маневрират във всякакви посоки по случайни траектории - дори конструкторът не знае какво точно ще прави всяка бойна глава, а този, който стреля по нея, съвсем няма как да предвиди траекторията и не знае накъде да стреля.

Според специалистите в следващите десетилетия надали ще бъде измислен начин да бъде спрян "Сармат".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    5900

    19

    Johannes Marx

    04.03 2018 в 12:57

    Stoi, и някои други. В Русия се произвеждат почти всички марки западни коли. Лада е в консорциум с Рьоно, Нисан иДачиа начело на който стои шефа на Рьоно Карлос. Има страхотни разработки на Лада Нива, задно с GM, и други модификации. Много красива кола е Lada Vesta. Общо взето Русия с задоволява вътрешния пазар с коли и други стоки. Проблемът е, че като направиш кола, като западната, тя става значително по-скъпа за нашия джоб. Затова у нас вървят по-старите модели Нива. Също да ти светна Лада Нива се асамблира и в Белгия. Има малко по-друг вид, вместо метална броня има сива пластмасова броня. Аз знам още 1969г., че в Белгия се асамблираха Волги. В Нефтохим една белгийска компания имаха такава.
    Това, че у нас не се внасят ред стоки, не значи, че не се произвеждат. По същия начин у нас на пазара няма и американски стоки. Малко си промий мозъчето за повече информация.

    23293

    17

    Стефан

    03.03 2018 в 18:01

    Даже не си представям колко университета и института стоят зад тоя Сармат. Това е чудовищно наукоемка задача. От математиката, през химията, физиката, инженерството, та до металургията, струговете, фрезите и принтерите, които могат да направят това. И хората, които знаят как, и го умеят.
    Но руснаците и северните корейци, които могат това чудо, може би нямат гнили пернишни голфове и бели телефони трета употреба с пукнати екрани. Поради което, евро полуидиота смята себе си за венеца на творението, а онези хора - за пещерни неандерталци.
    Ако имаше барем десет класа, и акъл колкото на сварен евробройлер, щеше да се усети, че сам е жалък. Ма той и това не може.

    77927

    16

    El Commandante

    03.03 2018 в 16:49

    "Нормалните страни се хвалят с техните университети"

    Погледни го по друг начин-като не можеш да се хвалиш с независимост и с достатъчно сила да НЕ СИ васал на УСА, все с нещо трябва да се хвалиш нали така?

    А иначе има един много прост начин да се спрат Сарматите-правиш така че да не се наложи да се използват, седиш си мирно и кротко в собствената държава, не ръчкаш мечката и всички са щастливи и доволни.

    Но кого заблуждавам, тва е невъзможно, друго е ДНКто на пиндостанските мизерници....

    23293

    15

    Стефан

    03.03 2018 в 15:09

    Ти още си стоиш в пещерата, та не знаеш какво е даже "Нивата". Па си тръгнал да обсъждаш Сарматата.
    Нивата, малкия, е родоначалникът на класа паркетници. Практически всички днешни "жипове", с няколко изключения за които не си и чувал, са просто угоени Ниви.
    А тъкмо на тях всичко им е наред с качеството. При проектен ресурс по ТТЗ 90 000 километра, в абсурдни условия и със сиромашки ремонти, демек без адекватна поддръжка, тия автомобилчета живеят и по 300 000, и десетилетия. В Германия например, те са религия. Даже имат отделен моноклас в офроуда, и правят с тях състезания, с които стряскат и по-неопитните УАЗове.
    Ако някой ден поумнееш - може и да разбереш.
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер