Вчера руският президент Владимир Путин обяви, че Русия вече притежава нов ракетен комплекс - "Сармат".
По какво обаче "Сармат" се различава от досегашните?
Новата ракета "Сармат" е твърдогоривна и е два пъти по-малка и по-лека от досегашните - 100 тона. Тя може да стигне до САЩ не само през Северния полюс, накъдето са насочени системите за противоракетна отбрана на САЩ, но и през Южния полюс. САЩ нямат такива радари и ракети насочени на юг, а построяването им би било изключително скъпо, обясниха експерти за OFFNews.
Освен това новата ракета няма нужда да се изкачва чак в Космоса, където ще я видят и ще имат време да стрелят по нея, а може да лети по много по-ниска парабола, без да излезе съвсем от атмосферата, и да отиде към целта, така че да не я видят радарите, и оттам да изстреля глава. Така че вероятността за унищожаването ѝ от противоракетната отбрана всъщност е пренебрежимо малка.
Създаването на такава ракета само по себе си е и инженерен, и научен успех. При тези скорости триенето и нагряването са много големи. Свръхзвуковите Конкорд, чиито полети бяха спрени преди 15 години, летяха с малко над 2000 км/ч. Няколко минути след развиването на тази скорост, самолетът се удължава с 30 см от нагряването. "Сармат" лети със скорост 5000 км/ч. За да се постигне това, трябва да се разработят материалите, които да издържат такива претоварвания по прегряването и по ускоренията, обясниха специалистите.
Когато има една бойна глава, ракетата се стоварва върху целта като снаряд. Когато са много, основният способ за атакуване е автобусният - когато е зададено, по маршрута на носителят се отстрелва бойна глава. Всяка тръгва по свой път към своята цел.
Освен това, след като влязат в атмосферата, бойните глави започват да маневрират активно по непредсказуеми сложни траектории, а не просто да падат. Досегашните също маневрираха, но по-малко. Те започваха да се въртят по спирали - това е все пак донякъде изчислима траектория, а новите маневрират във всякакви посоки по случайни траектории - дори конструкторът не знае какво точно ще прави всяка бойна глава, а този, който стреля по нея, съвсем няма как да предвиди траекторията и не знае накъде да стреля.
Според специалистите в следващите десетилетия надали ще бъде измислен начин да бъде спрян "Сармат".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11568
22
05.03 2018 в 22:52
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11519
21
05.03 2018 в 21:14
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
5900
19
04.03 2018 в 12:57
Това, че у нас не се внасят ред стоки, не значи, че не се произвеждат. По същия начин у нас на пазара няма и американски стоки. Малко си промий мозъчето за повече информация.
7506
18
03.03 2018 в 20:25
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23293
17
03.03 2018 в 18:01
Но руснаците и северните корейци, които могат това чудо, може би нямат гнили пернишни голфове и бели телефони трета употреба с пукнати екрани. Поради което, евро полуидиота смята себе си за венеца на творението, а онези хора - за пещерни неандерталци.
Ако имаше барем десет класа, и акъл колкото на сварен евробройлер, щеше да се усети, че сам е жалък. Ма той и това не може.
77927
16
03.03 2018 в 16:49
Погледни го по друг начин-като не можеш да се хвалиш с независимост и с достатъчно сила да НЕ СИ васал на УСА, все с нещо трябва да се хвалиш нали така?
А иначе има един много прост начин да се спрат Сарматите-правиш така че да не се наложи да се използват, седиш си мирно и кротко в собствената държава, не ръчкаш мечката и всички са щастливи и доволни.
Но кого заблуждавам, тва е невъзможно, друго е ДНКто на пиндостанските мизерници....
23293
15
03.03 2018 в 15:09
Нивата, малкия, е родоначалникът на класа паркетници. Практически всички днешни "жипове", с няколко изключения за които не си и чувал, са просто угоени Ниви.
А тъкмо на тях всичко им е наред с качеството. При проектен ресурс по ТТЗ 90 000 километра, в абсурдни условия и със сиромашки ремонти, демек без адекватна поддръжка, тия автомобилчета живеят и по 300 000, и десетилетия. В Германия например, те са религия. Даже имат отделен моноклас в офроуда, и правят с тях състезания, с които стряскат и по-неопитните УАЗове.
Ако някой ден поумнееш - може и да разбереш.
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег
Джендо Джедев
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?