Москва обяви "Свободна Европа" и "Гласът на Америка" за "чужди агенти"

Последна промяна на 05 декември 2017 в 11:19 2798 1

Русия обяви 9 медии, сред които радио "Свобода/Свободна Европа" (RFE/RL) и "Гласът на Америка" (VOA) за "чужди агенти", предаде Ройтерс.

Действието е в изпълнение на бързо приетия и подписан от президента Путин Закон за регистриране на медиите в страната и в отговор на американското изискване някои руски медии да се регистрират като чужди агенти. Това вече направиха тв RT („Русия днес“) и Sputnik.

Не всички чужди медии, които работят на руска територия, са длъжни да се регистрират - Министерството на правосъдието посочва тези, които трябва да го направят. То обяви и първите, които попадат под ударите на закона.

Всички в списъка са американски и частично финансирани от държавата:

- "Гласът на Америка";

- Радио Свобода/Свободна Европа;

- телевизия "Настоящее Время";

-татаро-башкирската служба на Радио Свобода (AzatliqRadiosi);

- "Сибирь.Реалии";

- "Idel.Реалии";

- "Фактограф";

- "Кавказ.Реалии";

- "Крым.Реалии".

Новите указания поставят подкрепяните от САЩ медии при същите условия, при каквито работят финансираните от чужбина неправителствени организации съгласно закон от 2012 г. Засегнатите медии трябва да посочват във всяка информация, която публикуват или излъчват към руска аудитория, че те са "чужди агенти".

Също така те трябва да подадат документи за включване в правителствен регистър, да представят редовни отчети за източниците си на финансиране, за своите цели, за това как харчат парите си, кои са техните мениджъри.

Те подлежат на проверки от властите, които целят да покажат дали "агентите" спазват изискванията на закона от 2012 г., заради който някои неправителствени организации бяха принудени да спрат дейност.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

2666

1

Hissarion

05.12 2017 в 13:22

Звучи като реципрочна реакция на случващото се с RT.