Столична община обмисля поскъпване на синята и зелената зона

OFFNews Последна промяна на 09 март 2020 в 19:18 6950 4

Снимка Министрество на транспорта

Има идея за повишаване на цената за престой на час на синята и зелената зона в София, обяви пред bTV зам.-кметът по направление "Транспорт и градска мобилност" Кристиан Кръстев. 

"Това е настроение не от месец-два, а от години насам - заради това, че когато зоните са запълнени над 90%, а към момента са дори над 95%, в пикови часове няма свободни места", обясни Кръстев и подчерта, че именно достигнатият капацитет е основната причина.

Според него "това довежда до логиката зоната да бъде увеличена като цена. Това е обществена услуга, още повече - гражданите от съответните зони са основният двигател, който иска повишаване. Идеята е да се повиши цената на престой за час, за да може да се използва повече градският транспорт". 

За да се намали използването на лични автомобили, общината е планувала да увеличи превозните средства на градския транспорт:

"Личните автомобили генерират повече трафик и замърсяване с фини прахови частици", допълни Кръстев. 

Защита от коронавируса в София

За мерките срещу разпространението на коронавируса той заяви, че такива са взети много отдавна - "мното преди да се случи това в национален мащаб".

"Закупили сме всякакви дезинфектанти и течности, свързани с дезинфекция. Всички превозни средства се дезинфекцират, всяка вечер се измиват. Освен това, когато те пристигнат в депото дори през деня, се дезинфекцират допълнително", добави Кръстев.

Зам.-кметът допълни, че се прави всичко необходимо и няма място за паника: "Дезинфекцията е ежечасна, уверявам Ви".

Според него няма статистика, която да показва намаляване използването на градския транспорт: "Сутрешните пикови часове продължават, което е белег, че хората продължават да го използват."

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12256

4

Stamboloff

10.03 2020 в 07:56

Екологични причини?Дръжки! Пари събирате бе хора. Ако се грижехте за намаляване на фините прахови частици щяхте:
- да асфалтирате Дондуков за да се намали праха,шума и се повиши сцеплението-сигурността.Как се мете и мие паваж?
- да не запушвате Раковска с две(!) велоалеи като унищожите едното платно.Забавянето на трафика и задръстванията хич не са екологични.Като спре такси или линейка става чудо назад.
- да стимулирате с понижаване на данъци и такси синя зона и хибридните автомобили , не само електрическите.
- с данъчна политика да се покаже, че общината предпочита повече автомобили да се газифицират, а да не се измислят нови и нови изисквания към тези с газовите уредби.
И накрая, автомобилът замърсява само когато се движи. Когато е паркиран - не. Защо товарите хората за времето, когато не замърсяват?

12005

3

Димитров

09.03 2020 в 21:24

Тояга трябва!

4022

2

Има ли някакъв отчет за събраните суми .
Приходи,разходи,баланс.С какво спомогнахте за решаването
на транспортния проблем.Къде са ви подземните и надземни паркинги.
Началото бе от 01.09.2012 г. !

5984

1

Бабатунде

09.03 2020 в 19:43

Едноркатната, ако се увелиичи, НО не и тази на живущите има логика. Все пак ако искаме да намалим замърсяванията от МПС-тата (не броя тези от циганските камини), трябва да започне някакво ограничаване !