Проверките на пътя - само от катаджии и пред камери

OFFNews Последна промяна на 25 ноември 2014 в 13:23 9409 13

Проверки на шофьорите по пътищата ще могат да извършват само пътни полицаи, като патрулите ще бъдат оборудвани с видео камери и микрофони за аудио запис. До месец пък 2500 автомобила на МВР ще бъдат оборудвани с GPS-и.

Това са част от мерките за контрол на пътното движение, които МВР реши да предприеме след случая със заснетия пътен полицай, който взима подкуп.

Пред журналисти вътрешният министър Веселин Вучков обясни, че в 400 коли на МВР вече са монтирани GPS системи за контрол. В близките три месеца пък трябва да бъдат монтирани камери и системи за аудиозапис във всички 450 коли на „Пътна полиция”. 

Вучков обясни, че спирането за проверка ще се прави от поне два патрула, като единият ще заснема действията другия. Местата за спиране ще бъдат обявявани предварително, като самите пунктове ще бъдат обозначени с табели. Охранителните полицаи ще могат да спират коли само за обща проверка, като те ще могат да установяват самоличност на водача и пътниците, проверка на регистрации и багаж.

Пътните полицаи, които ще имат право да ни спират, имат униформа със светлоотразителни кантове и надписи „Пътна полиция”, а фуражките им са бели. При ниски температури под 5 градуса те могат да ползват черна плетена шапка с надпис „Пътна полиция”, като задължително ще имат и бадж със снимка, на който са посочени име и идентификационен номер.

В дежурен център ще се подава информацията за спрян шофьор, като пътните полицаи ще трябва да дадат основанието, на което се прави проверката. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.11 2014 в 22:08

Bahur, опитай в ДАИ.

25.11 2014 в 22:05

Концепцията на мутрата-тиква е сбъркана като самия него-още от самото начало.

25.11 2014 в 22:00

Няма да стане. Даяджийските актове започват от 1500 лв.нагоре. За изгубена тахошайба, забравена фактура или маршрутно разписание, въпреки, че не караш нелегално. Не си и застрашил ничий живот. Как тогава да не дадеш с кеф 50 лв. и да си продължиш по живо по здраво. При тия глоби хиените от ДАИ правят в пъти повече мангизи от пътните помияри.

25.11 2014 в 19:35

И аз за кво подавах документи за милицията???
Егати и късмета мой...
Па и ме приеха даже !!!
Е тва бяха мъни фор нотинг.

25.11 2014 в 15:23

Миналата година видях един фимейл с черна S-класа, който едновременно шофираше, говореше по телефона, пиеше кафе, и чоплеше семки. Въпросното недоразумение не изчака светофара, даде мръсна газ, мина на червено, засече други участници в движението, щеше да предизвика на кръстовището верижна катастрофа, и също застраши пешеходците, вероятно беше и дрогирана. Има много свидетели на нейните подвизи, защото по цял ден кръстосва центъра, но все още БЕЗНАКАЗАНО.

Та честно казано, поради такива случаи, като знам с какви тъпи и нагли говеда и крави си имат работа КАТ всекидневно по пътищата, донякъде оправдавам катаджиите. Повечето водачи на МПС правят нарушения с установката, че дори да ги спре КАТ, ще си платят и ше се отърват. Така НАРУШЕНИЕТО ИМ Е ДВОЙНО, защото включва и предлагане на подкуп на орган на власта.

Сега, да погледнем от другата страна - как тези служители с не особено високи заплати да откажат да взимат пари, когато нарушителите сами им ги бутат в ръцета? Сега законът е сбъркан, защото не дава възможност за отнемане на шофорски права пожизнено за опасните участници в движението. Ако въпросните знаят, че могат ЗАВИНАГИ ДА БЪДАТ ЛИШЕНИ ОТ СВИДЕТЕЛСТВО за ПРАВОУПРАВЛЕНИЕ на МПС, едва ли щяха са са толкова нагли.

25.11 2014 в 15:12

Проблемът е в манталитета на българите като цяло. Масово хората се чудят как да заобиколят законите, как да прецакат системата. И докато не се осъзнаем и не проумеем, че така всъщност си вредим повече, отколкото си помагаме няма да стигнем далеч.
примера с рушветите е просто един от многото.

25.11 2014 в 14:43

Така е, хора сме грешим. Но ако сгрешим с малко защото сме хора, ще си платим глобата, защото ще е по-малка от рушвета. Рушвет се дава за да се избегне по-голямо наказание. Аз не карам пил, рядко превишавам скоростта. Имам златен талон от години... защо аз да мога да другите да не могат? Защото знаят - че може да минат с рушвет. Що не го пробват тоя номер в Австрия или Германия? - Там всички БГ карачи са много стриктни с правилника...

25.11 2014 в 14:22

баце Франци, като направя нарушение си има ред - акт или фиш в зависимост от нарушението. И само тези, които не карат НИКОГА не правят нарушения.
Въпросът е, че те си просят подкупите с мазничкото "и сега какво ще правим".

25.11 2014 в 14:22

Франци, не си прав. Хора сме, грешим, няма начин.

25.11 2014 в 14:22

баце Франци, като направя нарушение си има ред - акт или фиш в зависимост от нарушението. И само тези, които не карат НИКОГА не правят нарушения.
Въпросът е, че те си просят подкупите с мазничкото "и сега какво ще правим".