Депутатите решиха на какви цени медиите ще продават предизборна реклама

Симона Костадинова Последна промяна на 26 април 2016 в 20:22 2434 1

Офертите на медиите за отразяване на предизборна кампания да не могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца.

Това решиха депутатите при гласуването на второ четене на промените в Изборния кодекс, съобщи репортер на OFFNews. Предложението включва печатните и онлайн изданията, както и радиата и телевизиите. Всички те ще могат да предлагат цени на предизборна реклама, които не могат да надвишават цените за търговска реклама.

Освен това те приеха сайтовете и печатните медии да могат да отразяват и безплатна предизборна реклама на партиите, но и за тях ще се дават отчети. Самите материали обаче няма да са отбелязани по никакъв начин като рекламни.

По време на дебатите Мартин Димитров от гражданската квота на РБ обясни, че не е редно безплатните реклами да не се обозначават, защото после няма как да бъдат отчетени безплатните публикации и рекламни клипове. Той каза още, че така избирателите няма да знаят, че са гледали или чели предизборна реклама, която не е част от новинарския поток.

"БСП гласува против, защото собствениците на медии ще могат срещу една или друга услуга да отразяват безплатно кампанията на една или друга партия - в случая ГЕРБ", коментира след гласуването на текста лидерът на БСП Михаил Миков.

В действащия Изборен кодекс вече е уреден въпросът за безплатните и платените реклами на предизборни кампании в електронните медии. 

Освен това те решиха, че държавните и местните органи ще имат право на отговор, ако са засегнати от изказване на кандидат по време на предизборната кампания в дадена медия. "Това са абсурдни текстове, които ограничава свободата на словото в рамките на кампанията", коментира по повод предложението Миков. Той обясни, че няма как орган да се засегне, може да се засегне негов ръководител, който е от дадена партия. "Замислете се дали този орган би бил засегнат, ако председателят се смени и е от друга партия", каза той.

"Министър-председателят може да се чувства засегнат, председателят на парламента -също. Парламентът обаче не може да бъде колективно засегнат: едни може да са радостни, а други - засегнати", добави лидерът на БСП.

Депутатите приеха още "служители на вероизповеданията" да нямат право да участват в предизборната кампания. Те обаче решиха да отложат за утре взимането на решение дали извършването на религиозни обреди не се счита за агитация.

Знамето и гербът на България или друга държава пък няма да могат да се използват в агитационни материали на партии. След гласуването от ДПС заявиха, че няма да се съобразяват със забраната и ще използват българското знаме, за да възпитават избирателите си.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12009

1

Nik68

26.04 2016 в 20:37

Освен, че си определят сами заплатите решиха да си определят и на каква цена да им продават сиренето. С какво право се намесват в работата на търговски дружества. Като има търсене и недостига предлагане цените стават по-високи. А за лихви на банки, които съсипаха цели сектори от икономиката и цели групи кредитополучатели - не можеха да се месят в пазарната политика на частни фирми а?