Ангелкова обяви, че туризмът е станал силен коз за България

Последна промяна на 31 август 2018 в 21:01 713 0

"С общите усилия на държава, общини и бизнес туризмът стана силен коз за България".

Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред над 250 младежи от цялата страна по време летния университет на младежи-ГЕРБ.

Според нея през последните години туризмът се утвърди сред водещите икономически сектори и се нарежда сред факторите за растеж на икономиката ни.

"Над 5,2 млн. чуждестранни туристи са посетили страната ни през периода януари-юли на 2018 г., което е ръст от 6,9% спрямо същия интервал на 2017 г.", посочи министър Ангелкова и допълни, че приходите от международен туризъм през първите 6 месеца на 2018-а са 1,3 млрд. евро, като нарастването е още по-високо - 9,7 на сто.

Тя прогнозира около 7 процента ръст в сектора през тази година, като обърна внимание, че само през юли общият брой туристически посещения на чужденци у нас надвишава 1,6 млн. и се отчита увеличение от близо 3% в сравнение с юли 2017 г.

Ангелкова призна, че има и проблеми, а един от тях е дефицитът на кадри в сектора. "За да може трайно да се реши въпросът, разчитаме на дуалното обучение и необходимостта в образователните програми да бъдат заложени потребностите на бизнеса. В тази връзка стартираме пилотна инициатива съвместно с Министерството на образованието и науката за създаване на Център за квалификация и преквалификация на кадрите в туризма. Работим активно и с професионалните гимназии по туризъм. Искаме тези млади хора да останат в България, за да се реализират кариерно именно тук", каза
тя.

Според нея има нужда държава, кметове и бранш да работят активно за насърчаване развитието на сектора по места.

Ангелкова добави, че продължава промотирането на България по световни медийни и информационни канали, като приоритет е поставен върху дигиталните форми. Предвидени са различни видове телевизионна, радио- и печатна реклама, разработване на ново съдържание и популяризиране в онлайн каналите на CNN, BBC, Euronews, National Geographic и Travel Channel.

Тя каза още, че през следващата година се планира актуализация и оптимизиране на функционалността на националния туристически портал, развиване на профилите на Министерството на туризма в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube.