Дългоочакваният военен парад за Деня на храбростта и празник на Българската армия за 6 май премина без планираните полети на бойна авиация. За първи път от пет години насам, освен пеши марш, празникът трябваше да бъде отбелязан и с полети на формации от вертолети Bell-206, "Кугър" и изтребители МиГ-29, МиГ-21, Су-25, 2 L-39ZA, PC-12 и 2 PC-9M. Преди дни именно ниската облачност провали една от тренировките за парада. В профила си във Фейсбук майор Радостин Люцканчев, летец от авиобаза Безмер, обяснява причините, поради които полетите не са се състояли. Според него причината е в спецификата на полетите при изпълнението на бойна задача и по време на парад.
"Полетът по време на парад е в група, в случая от три самолета. При наличие на облаци с долен край около 300 метра и горен край 2500-3000 метра, няма как да се поддържа такъв боен ред на визуална връзка в продължение на 20-25 минути - времето от излитане до прелитане на трибуната. Не можеше да минем и под облаци, защото времето над Вакарел, от където минава пътната линия, не позволяваше това. Възвишенията бяха скрити в облаци", обяснява пилотът, цитиран от сайта Pan.bg.
Майор Люцканчев обяснява още, че пробиването на облаци надолу с толкова нисък долен край, се изпълнява с помощта на инструментална система за кацане - РСП, ILS.
"Обикновено тези системи са позиционирани на летища, но не и в центъра на София, на площада, над който трябваше да прелетим. Така, че ако парадът беше на летище София - нямаше проблем да пробием облаците и при тази ниска долна граница. Затова и цивилните самолети "могат", а военните "не". Т.е. - те излитат и кацат на летища, а не минават над площада, при това са сами, а не в група и използват, при невъзможност да се наблюдава земната повърхност визуално, система за "сляпо"(инструментално) кацане.
Уверявам ви, че всички български военни пилоти участващи в парада бяхме подготвени да летим и минем над София.
Вероятно сме разочаровали много хора - не сме го искали и лично аз моля за извинение!", обяснява военният пилот.
„Проблемът с вчерашното неявяване на авиацията на площада беше главно ниската облачност в района на Вакарел”, обясни за Нова телевизия о.р. ген.-майор Съби Събев, председател на Съюза на офицерите от резерва.
„Много ниската облачност във Вакарел не позволи това да стане. Това е самолет, който се движи със 100 метра в секунда, една малка грешка заради облачността, представяте си до какво може да доведе”, обясни той.
Според него обаче в реална бойна ситуация оръжията могат да се запуснат от по-голяма височина и съответно да поразят целите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
07.05 2014 в 11:46
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.05 2014 в 11:40
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.05 2014 в 10:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.05 2014 в 09:45
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.05 2014 в 09:37
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Кабинетът на Шолц падна, Мерц е все по-близо до властта в Германия
Кабинетът на Шолц падна, Мерц е все по-близо до властта в Германия