Уникални кадри: Изтребителната авиация в полет*

OFFNews Последна промяна на 08 октомври 2015 в 09:20 12035 14

Уникални кадри: Изтребителната авиация в полет*

Снимка Боян Георгиев/OFFNews

Докато през изминалата седмица между командването на ВВС и Министерството на отбраната прехвърчаха искри и оставки, в авиобаза Граф Игнатиево бойната ни авиация показа, че, макар и трудно, изпълнява своите задължения и заслужава по-добро осигуряване и повече изправна техника.

Приключи поредното международно учение с участието на родните ВВС. За разлика от провежданите досега, този път нашите авиатори срещнаха противник летящ на самолет, който е добре познат. Четири полски МиГ-29 влязоха в тренировъчни схватки с български МиГ-29 и МиГ-21. В дните на учението бяха изпълнени тактически прехвати, маневрен въздушен бой, отбранителни и настъпателни операции, както и тренировъчни мисии за съвместна охрана на въздушното пространство.

Полските гости пристигнаха с четири модернизирани МиГ-29, осигурени от два транспортни самолета и около 40 души персонал. От българска страна в двустранната тренировка освен МиГ-29 и МиГ-21 участва и транспортен самолет С-27J Spartan.

За разлика от България, преди години Полша отдели средства за да модернизира своите МиГ-29, основно в частта за комуникация и навигация на самолета и в момента полските ВВС могат да кажат, че самолетите им са реално съвместими с тези на НАТО. Доказателство за това са честите им командировки зад граница и участие в мисията по Еър Полисинг в Прибалтика.

______

*Кадрите са направени от борда на военнотранспортния самолет С-27J Spartan в рамките на двустранната българо-полска летателна тренировка, която се проведе на авиобаза Граф Игнатиево. Автор на снимките е фотографът Боян Георгиев.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

08.10 2015 в 19:25

С носталгия чета спомените на големи български авиатори - ген Захариев, ген Трифонов, Тома Ковачев, и си давам сметка каква авиация сме имали. Верно, с помощ от големия брат, но нали хората и постиженията са си били наши - целия Варшавски договор летеше на тези самолети, но само нашите бяха начело. Три паметни плочи с отлични оценки на български летци има на полигон Ашулук край Астрахан. Варшавските авиации трудно се добираха до добра оценка там, и никоя държава не е повторила отлична оценка. Българите я ПОТРЕТИХА. А сегашните ни летци заслужават още по-голям респект, защото летят на малко самолети и зле поддържани откъм консумативи и гориво! Пилотажът на генерал Радев е на световно ниво - това по думи не само на наши експерти, но и на съюзници от НАТО.

Виж, само за МиГ-23 не съм съвсем съгласен. Летците и него го обичаха, но бил технически сложен с това променливо крило и скъп за експлоатация. Но в онези времена туй нямаше значение, сякаш.

08.10 2015 в 18:47

Кефят ме тези снимки на МиГ-21.Разбира се, вече е морално остарял, но е безспорен пример за удачен самолет.Между другото, първия полет на тази машина е бил точно преди 60 години.В България е на въоръжение от 1963-та година и както се вижда - все още лети, за разлика от безкрайно неудачния МиГ-23...

08.10 2015 в 17:02

Абе ако искаха да имаме бойна авиация, щяха да продадат пре-скъпите си служебни Мерцедеси и щяха да съберат за ремонта на поне 2 29-ки... Или да огранизират една акция из София и околията и да направят една данъчна проверка на всичките батки с Аудита, Мерцедеси, Поршета, Бентлита, Ролс-Ройси, Кайени, Х5ци и други такива баткомобили, крещящи "аз съм тъп и пишката ми е малка, но тати/дедо ме научи как да крада "държавно", да им приберат всичките незаконнопридобити неща и ще имаме пари не за 2, аз 20 МиГ-а... ама целта не е такава. Целта е заличаване на ВВС. Целта е заличаване на суверенитета ни. Заличаване на Бългагия. И успяват, щото народа е тъп на галош...

08.10 2015 в 16:13

Каквото и да си говорим 29-тката е много красива машина. Мисляси дори ,че не е и лоша бойна машина която би ни вършила доста добра работа ако нямахме на чело толкова продажни правителства. В случая лично моето мнение ,че трябваше да направим като поляците ,да модернизираме самолетите по стандартите на НАТО. Можеше да се излеят едни пари в научноиследователски и инженерни екипи кото дето се вика да внедрят лично наши разработки или поне да финансираме наши разработки с които да подобряваме качествата на тези самолети, все пак са наши от нови. Можеше да се сключат някакви спогодби с руснаците да хвърлят някакво ноу-хау да си ги ремонтираме на наша територия в наши ремонтни бази и по тозии начин да се движи и икономиката защото това са върха на технологиите. Как поляците го правят и са успели да се преборят. Обаче нашите продажници харчиха ли харчиха ,габиха ли грабиха и сега продължават да умуват от ефира под давлението и аз не знам на кой, но определено капацитет и националноотговорна политика въобще не им достигат. Не съм наясно с материята и не знам дали сме имали такава възможност,но си мисля ,че при правилна политика последните 15 години сега тези самолети можеше да са за пример в оползотворяване на наличното в рамките на новите реалности! Все пак доколкото си спомням българите имаме доста принос в развитието на ту154 в последствие и даже имаше някаква чисто наша версия! Както и да е Мечти, мечти!

08.10 2015 в 14:17

Уау, някой е успял да помести 2/3 от бойната ни авиация в 1 кадър!

П.С. Респект за малкото, но доблестни мъже, все още занимаващи се с агонизиращите ни ВВС. В една друга (нормална) България щях да съм ваш колега!

08.10 2015 в 13:47

Респект за българските летци които изстискват всичко от тези уморени машини.

08.10 2015 в 12:46

не казаха ли, че гонките са незаконни!

08.10 2015 в 12:37

Снимката кърти!
Очаквам следващата да е с изтребителите на братя Райт или направо да минем към бомбардировачите на Монголфие...

08.10 2015 в 11:25

Значи с определението си съм улучил точно в десятката.
:)))

Найс!

либерален козлоебец.

Я да чуем за това "прелицензираното" каква е хавата? Целите сме в слух и фнимание.
Щото за самолетите е ясна. Русия 1,050млн срещу 1,023млн на Полша. И "панската" цена е изпилена максимално със спестено ДДС и други данъци.
Перукан каза:
"Ние ще ползваме и облекчения: 20% ДДС, което няма да платим, защото работим с членка на ЕС, и други 9%, които ще спестим от данъци и такси",

08.10 2015 в 11:09

кажи ве, гейтак. самолет си виждал само в гащите на гаджето ти. тръгнал да ми обяснява. скапан ляв соросоид - плагиат. мани мани