Част от природо-математическите гимназии да се превърнат в специализирани училища. Това ще даде възможност на учениците, които са приети в тях след 4. клас, да продължат обучението си до завършване на гимназиалния етап. Училищата отделно ще продължат да осъществяват прием и след 7. клас и да разкриват допълнителни паралелки, ако е необходимо.
Тази идея е била осъдена на среща в НПМГ "Акад. Любомир Чакалов" на просветния министър Красимир Вълчев с директори и учители от математически и природо-математически гимназии, на която са били набелязани мерки за насърчаване на изучаването на математика и природни науки, става ясно от съобщение на МОН.
По думите на министъра един от парадоксите на епохата, в която ще живеят нашите деца, е, че колкото по-дигитални ставаме, толкова повече ще се нуждаем от широка основа от базови знания, а не толкова от тясно специализирани умения.
Красимир Вълчев обясни, че "нашата система е свръхамбициозна откъм профилирана подготовка". А прекалено амбициозните програми по някои природни науки като химия и физика демотивират учениците със средни когнитивни способности. Същевременно часовете по тези предмети са силно ограничени, а материалът е тежък, което принуждава учители и ученици да препускат през него.
"Днес все по-ясно се вижда, че математиката и природните науки ще бъдат в основата на бъдещите професии. Защото математиката развива умения като логическо мислене, абстрактна интелигентност, дисциплина на мисленето и концентрация – умения, ключови за 21 век", подчерта министърът, цитиран от пресцентъра си.
В тази връзка МОН обмисля различни мерки за насърчаване на обучението по математика и природни науки, които да се обсъдят и с представителите на математическите гимназии.
Обсъжда се профилираната подготовка да не е толкова амбициозна, а учебните програми да се преструктурират така че да се даде повече време за затвърждаване на знанията, за упражнения и за дълбоко учене. Вълчев представи и идея за регламентиране на хибридни профили в гимназиите. Това ще даде възможност за разширено изучаване например на математика или природни науки към основния профил.
"Трябва да пренастроим образователната система към интересите на обществото и към подготовката на кадри за сфери, които ще спомогнат за икономическо развитие на страната ни", изтъкна просветният министър.
























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
500
2
06.03 2025 в 19:52
Простаци-политици само си го местят
Децата чудят се кой път да хванат
Едва ли във България те ще останат
-3600
1
06.03 2025 в 18:05
Денков опита да прави реформи , но ректорите се вдигнаха ,всеки защити крепостния си ареал ,превърнат в дупка за бюджетни приходи .
Простакът борисов раздаваше поголовно пари на ректорите , затова и го харесват , дори един щеше да му става премиер !
Дори в образованието влиянието на Мафията е навлязло масово ! Там случайни на възлови места няма !
Излезе благотворителният календар на варненските пожарникари (галерия)
МФ публикува новия Бюджет'26 - осигуровките скачат от '27, повишават се МРЗ, майчинство, осигурителен доход
МФ публикува новия Бюджет'26 - осигуровките скачат от '27, повишават се МРЗ, майчинство, осигурителен доход
Съдът на ЕС не е издавал решение срещу влизането ни в еврозоната
Къмпинг ''Арапя'' е под вода
Говорит США: Има риск европейската цивилизация да бъде заличена