Участъкът на магистрала "Струма" е завършен през 2007 г. с Акт 15. Този път продължава да работи много добре. Един от проблемите, които преодоляхме при строителството на участъка, е по отношение на материалите, влагани в конструкцията на пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше 3 пъти по-скъп, отколкото нормалните кариери ни предлагаха.
Това заяви бившият изпълнителен директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който е и участник в строителството на магистрала "Струма", пред бТВ.
По думите му целта да се купят три пъти по-скъпо материали е била, за да се покаже, че тъй като "за нас това беше първата магистрала, ще бъде с много добро качество".
Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати. "Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години. Технически се налага да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни той.
Относно участието му в строежа на "Струма" бившият шеф на Камарата на строителите заяви, че то е косвено: "Бях технически директор на група от фирми, една от която изпълняваше този обект в определен период от време, който е почти преди завършването. Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени".
Според него мантинелата, в която се удари македонския автобус и загинаха 45 души, е била допустима съгласно тогавашните нормативи. "Мантинелата, която виждам, е тази, която ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. От 2 години има други изисквания".
Инж. Мазнев смята, че не пътят е причината за катастрофата: "Ако има някакви пропуски, то те са в експлоатационното състояние - поддръжката. Могло е да се направят нови маркировки. Много странно участъкът там е на много парчета с подновена и не толкова подновена маркировка".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
8053
4
27.11 2021 в 01:44
ЯКО СА СЕ ИЗЛОЖИЛИ...САМО ТРИ ПЪТИ...
11110
2
26.11 2021 в 18:50
Проблемът не е в качеството на асфалта, проблемът е в безумната аварийна лента, която ту е водеща към отбивка, ту е ускоряваща лента, ту е ползвана предназначение; в изтритата маркировка която е неадекватна; В падналия знак за предстояща отбивка за почивка; във знака, предупреждаващ за изникването на мантинела посред пътя, който е на 2 метра във въздуха - вероятно предупреждава прелитащите самолети за нея. В липсата на адекватна институция, която да коже да сигнализираш за това безумие.
И най вече - в дебилщината да сложиш отбивка на завой, при положение че пътят е предостатъчно широк от лявата страна преди и след завоя. Това не ми побира главата кой може да го “планира”, освен строителите както са строили, да са рекли да направят една отбивка ей там. Оозор за онези, които се тупавют в гърдите със своите постижения.
3767
1
26.11 2021 в 18:34
Последни коментари
Тръмп иска смъртно наказание за ''брутални изнасилвачи, убийци и чудовища''
Борисов взе завоя: Преди щяхме да подкрепим споразумението с Украйна, но Тръмп и Европа вече говорят за мир
Тръмп иска смъртно наказание за ''брутални изнасилвачи, убийци и чудовища''
На Коледа: Масирана руска атака по енергийния сектор на Украйна. Трима ранени в Харков
Кирил Петков показа семейната трапеза, Нинова омеси питка, Божков снима кучето (снимки)