Строител на ''Струма'': Материалите са три пъти по-скъпи, за да бъде с много добро качество

Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени, каза бившият изпълнителен директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев

OFFNews Последна промяна на 26 ноември 2021 в 18:27 16654 4

Снимка БГНЕС/Архив

Участъкът на магистрала "Струма" е завършен през 2007 г. с Акт 15. Този път продължава да работи много добре. Един от проблемите, които преодоляхме при строителството на участъка, е по отношение на материалите, влагани в конструкцията на пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше 3 пъти по-скъп, отколкото нормалните кариери ни предлагаха.

Това заяви бившият изпълнителен директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който е и участник в строителството на магистрала "Струма", пред бТВ. 

По думите му целта да се купят три пъти по-скъпо материали е била, за да се покаже, че тъй като "за нас това беше първата магистрала, ще бъде с много добро качество".

Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати. "Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години. Технически се налага да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни той.

Относно участието му в строежа на "Струма" бившият шеф на Камарата на строителите заяви, че то е косвено: "Бях технически директор на група от фирми, една от която изпълняваше този обект в определен период от време, който е почти преди завършването. Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени".

Според него мантинелата, в която се удари македонския автобус и загинаха 45 души, е била допустима съгласно тогавашните нормативи. "Мантинелата, която виждам, е тази, която ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. От 2 години има други изисквания".

Инж. Мазнев смята, че не пътят е причината за катастрофата: "Ако има някакви пропуски, то те са в експлоатационното състояние - поддръжката. Могло е да се направят нови маркировки. Много странно участъкът там е на много парчета с подновена и не толкова подновена маркировка".

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1082

4

DARTH VADER

27.11 2021 в 01:44

БА...ТРИ ПЪТИ ПО-СКЪПИ...ТЕ НАШИТЕ ТЪЙ НАРЕЧЕНИ МАГИСТРАЛИ СА 5-6 ПЪТИ ПО -СКЪПИ ОТ ОБИЧАЙНОТО
ЯКО СА СЕ ИЗЛОЖИЛИ...САМО ТРИ ПЪТИ...

2374

3

zuljin

26.11 2021 в 23:04

те са в експлоатационното състояние - поддръжката

8168

2

yoghurt

26.11 2021 в 18:50

Еманация на -“ лявата ми ръка нямаше как да знае какво прави дясната!” .
Проблемът не е в качеството на асфалта, проблемът е в безумната аварийна лента, която ту е водеща към отбивка, ту е ускоряваща лента, ту е ползвана предназначение; в изтритата маркировка която е неадекватна; В падналия знак за предстояща отбивка за почивка; във знака, предупреждаващ за изникването на мантинела посред пътя, който е на 2 метра във въздуха - вероятно предупреждава прелитащите самолети за нея. В липсата на адекватна институция, която да коже да сигнализираш за това безумие.

И най вече - в дебилщината да сложиш отбивка на завой, при положение че пътят е предостатъчно широк от лявата страна преди и след завоя. Това не ми побира главата кой може да го “планира”, освен строителите както са строили, да са рекли да направят една отбивка ей там. Оозор за онези, които се тупавют в гърдите със своите постижения.

2299

1

Име на профила

26.11 2021 в 18:34

мазен - мазен