Гражданската организация Спаси София остро разкритикува провежданата в момента обществена поръчка за закупуване на минибусчета.
Според активистите сме свидетели на поредно неефективно харчене на обществените пари и без анализ се купуват маршрутки за милиони левове.
„Далавера или престъпна безотговорност? Само така можем да определим инатливото желанието на Столичната община да заплати огромни пари за малки минибусчета, които уж трябва да ни довозват до метрото. Неслучайно, участниците са познатите ни турски и китайски компании. За 30 минибусчета, Столичната община ще плати 15 млн. лв. (530 000 лв./бр.). 5,8 метровите минибусчета са с капацитет от само 20 пътници. За почти същата цена можехме да закупим немски съчленени автобуси на газ, от доказан производител, с капацитет 150 места“, заяви общинският съветник Борис Бонев.
Според него този търг е скандален и показателен за нежеланието да се постигне ефективност на публичните средства.
"Цената е абсурдно висока, а срещу нея ще получим продукт, който не отговаря на нуждите на София. Минибусчета с 20 места са крайно недостатъчни даже за обслужване на квартали като Витоша или Манастирски ливади, да не говорим за Люлин, Младост или Овча купел, където също трябва да има довозващ до метрото транспорт. За кварталите без големи улици, по-подходящи са 8-9 метрови мидибуси, които са достатъчно маневрени, но имат капацитет от около 50 места“, добави Бонев.
Според него е необосновано и глупаво да се закупуват скъпи маршрутки, когато по основни линии като 111 и 604 продължават да се движат претъпкани единични автобуси, заради липса на съчленени.
"Градът ни има нужда от повече и по-висококапацитетни превозни средства, за да подсилим натоварените линии и въведем нови. При положение, че в София има недостиг на шофьорите в градския транспорт, да ги караме да карат маршрутки вместо големи автобуси е грешка. Така не само финансовият, но и ограниченият човешки ресурс ще хвърляме на вятъра“, категоричен е общинският съветник.
От Спаси София допълват, че в презастроени квартали като Манастирски ливади и Витоша са необходими мидибуси, но е излишен лукс те да бъдат електрически. От гражданската организация ще настояват за прекратяване на търга.
По време на кампанията за местните избори срещу въпросната обществена поръчка се обяви и независимият кандидат за кмет на София Мая Манолова.
"Готова съм да поставя в плик името на кандидата, който ще спечели", заяви тя.
Според Манолова идеята хората в квартали като Люлин и Овча купел да бъдат возени до метрото с микробуси е абсурдна, а на заданието на обществената поръчка отговаря само една компания.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Диоген
Невръстни скинари крещят ''Зиг Хайл'' и гонят човек в центъра на София
1215
Тази украинка е прибрала милиони евро, за да скатава мъже от военна мобилизация
Johnny B Goode
Радев след КСНС: Няма пряка заплаха за България от конфликта в Близкия изток
qwertz
Директорът на Родопския театър е уволнен