Работата по представените наскоро от МВР нови проектозакони за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачи на моторни превозни средства трябва да продължи, коментират от Спаси София, като подчертават, че се присъединяват към Института за пътна безопасност, Велоеволюция и други неправителствени и браншови организации.
Според Спаси София новите текстове създават множество отворени за интерпретация правила, които ще позволят своеволията на шофьорите и на контролните органи да продължат, както и са допуснали механичното преписване на морално остарели изисквания, които ограничават способността на общините да решават транспортните си проблеми адекватно.
Законът трябва да наложи на общините минимални изисквания за достъпност на превозните им средства – да налага и изисква задължително преориентиране към нископодови автобуси, трамваи и тролейбуси, гарантиращи, че уязвимите групи пътници ще могат да се възползват от градския транспорт в града си свободно и самостоятелно“, смята Борис Бонев от организацията.
Спаси София изрази своята готовност да се включи в бъдещи работни групи, ако Министерствата на вътрешните работи и транспорта са готови да продължат работата по законите. „Това разделение е добра инициатива, но крайният резутат трябва да е приемлив и да не нанася вреди на бизнеса, гражданите и общините. Ако тези проектозакони се одържавят в този си вид, се съмнявам, че доволни ще има“, коментира Борис Бонев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
bls
Как Израел загуби информационната война
dolivo
Борел: Спрем ли да помагаме, Путин ще победи Украйна за 15 дни
Комита
Търговецът на смърт се завръща в бизнеса, този път с йеменските хути
Джендо Джедев
Мартин Димитров в подкаста: Съдебната реформа бе саботирана и бойкотирана, но трябва да се случи