Стоки за близо 48 млн. лв. изнесоха българските производители чрез партньорството на Лидл България в европейската мрежа на веригата през миналата година. Въпреки кризата, веригата успя не само да запази планираните обеми, но и да увеличи износа с над 20% или 8 млн. лв. повече спрямо предходната 2019 г. Цифрите са още по-отчетливи в контекста на икономически предизвикателства на глобално ниво и са резултат от устойчивата подкрепа, която компанията осигурява за българските си партньори.
През 2020 г. 38 български производители изнасят 153 различни продукта в 24 европейски държави. Италия и Испания са новите държави, в които влизат български стоки през 2020 г. Впечатление прави, че при сравнително постоянен брой доставчици, тенденцията е да се увеличава броят продукти и държавите, в които изнасят българските производители. Успехът се дължи на качествените продукти, професионализма на производителите и доверието, изградено в европейската мрежа на Лидл България, за последните 9 години, в които веригата изнася български стоки.
Сред най-наложилите се и разпознаваеми български продукти мрежата на Lidl са пшеничният и ръжено-пшеничният хляб, както и този със семена. Силно представени са и замразените баници на „Белла България“. В условията на кризата, все повече домакинства не само у нас изпробват възможността да си приготвят бързо и вкусно подобни изделия вкъщи.
Сред нишовите и иновативни изделия, които пробиват в чужбина, са оризовият чипс и оризовите изделия, които Лидл България изнася почти в цяла Източна Европа. Суровите барчета на „Смарт органик“ също са предпочитан продукт в много държави.
В своеобразен хит пък се превръщат сушените плодове в шоколадова глазура на „Виктория Нутс“ под собствената марка Deluxe. За Коледа 18 държави от мрежата на Lidl включиха продукта в празничния си асортимент. Реализираният оборот е в размер на 1,2 млн. лв. само за миналата година. Подобна акция вече е планирана и за Великден.
Сред големите пробиви на чуждите пазари е и този на „Тандем Попово“ с премиално говеждото месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за периода юли-декември 2020 г. компанията успява да реализира износ на стойност близо 4 млн. лв. в Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.
И в момента Лидл България продължава в партньорство с доставчиците си да разработва нови качествени продукти, които вярва, че ще се превърнат в разпознаваем и любим асортимент на клиентите във все повече държави от мрежата на Lidl.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България