Стоки за близо 48 млн. лв. изнесоха българските производители чрез партньорството на Лидл България в европейската мрежа на веригата през миналата година. Въпреки кризата, веригата успя не само да запази планираните обеми, но и да увеличи износа с над 20% или 8 млн. лв. повече спрямо предходната 2019 г. Цифрите са още по-отчетливи в контекста на икономически предизвикателства на глобално ниво и са резултат от устойчивата подкрепа, която компанията осигурява за българските си партньори.
През 2020 г. 38 български производители изнасят 153 различни продукта в 24 европейски държави. Италия и Испания са новите държави, в които влизат български стоки през 2020 г. Впечатление прави, че при сравнително постоянен брой доставчици, тенденцията е да се увеличава броят продукти и държавите, в които изнасят българските производители. Успехът се дължи на качествените продукти, професионализма на производителите и доверието, изградено в европейската мрежа на Лидл България, за последните 9 години, в които веригата изнася български стоки.
Сред най-наложилите се и разпознаваеми български продукти мрежата на Lidl са пшеничният и ръжено-пшеничният хляб, както и този със семена. Силно представени са и замразените баници на „Белла България“. В условията на кризата, все повече домакинства не само у нас изпробват възможността да си приготвят бързо и вкусно подобни изделия вкъщи.
Сред нишовите и иновативни изделия, които пробиват в чужбина, са оризовият чипс и оризовите изделия, които Лидл България изнася почти в цяла Източна Европа. Суровите барчета на „Смарт органик“ също са предпочитан продукт в много държави.
В своеобразен хит пък се превръщат сушените плодове в шоколадова глазура на „Виктория Нутс“ под собствената марка Deluxe. За Коледа 18 държави от мрежата на Lidl включиха продукта в празничния си асортимент. Реализираният оборот е в размер на 1,2 млн. лв. само за миналата година. Подобна акция вече е планирана и за Великден.
Сред големите пробиви на чуждите пазари е и този на „Тандем Попово“ с премиално говеждото месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за периода юли-декември 2020 г. компанията успява да реализира износ на стойност близо 4 млн. лв. в Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.
И в момента Лидл България продължава в партньорство с доставчиците си да разработва нови качествени продукти, които вярва, че ще се превърнат в разпознаваем и любим асортимент на клиентите във все повече държави от мрежата на Lidl.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)