Ръст от над 20% в износа за българските производители в мрежата на Lidl в годината на кризата

Наред с традиционните продукти, пробиваме и с иновативни нишови артикули

OFFNews 17 март 2021 в 09:00 8951 0

Снимка Лидл

Стоки за близо 48 млн. лв. изнесоха българските производители чрез партньорството на Лидл България в европейската мрежа на веригата през миналата година. Въпреки кризата, веригата успя не само да запази планираните обеми, но и да увеличи износа с над 20% или 8 млн. лв. повече спрямо предходната 2019 г. Цифрите са още по-отчетливи в контекста на икономически предизвикателства на глобално ниво и са резултат от устойчивата подкрепа, която компанията осигурява за българските си партньори.

През 2020 г. 38 български производители изнасят 153 различни продукта в 24 европейски държави. Италия и Испания са новите държави, в които влизат български стоки през 2020 г. Впечатление прави, че при сравнително постоянен брой доставчици, тенденцията е да се увеличава броят продукти и държавите, в които изнасят българските производители. Успехът се дължи на качествените продукти, професионализма на производителите и доверието, изградено в европейската мрежа на Лидл България, за последните 9 години, в които веригата изнася български стоки.

Сред най-наложилите се и разпознаваеми български продукти мрежата на Lidl са пшеничният и ръжено-пшеничният хляб, както и този със семена. Силно представени са и замразените баници на „Белла България“. В условията на кризата, все повече домакинства не само у нас изпробват възможността да си приготвят бързо и вкусно подобни изделия вкъщи.

Сред нишовите и иновативни изделия, които пробиват в чужбина, са оризовият чипс и оризовите изделия, които Лидл България изнася почти в цяла Източна Европа. Суровите барчета на „Смарт органик“ също са предпочитан продукт в много държави.

В своеобразен хит пък се превръщат сушените плодове в шоколадова глазура на „Виктория Нутс“ под собствената марка Deluxe. За Коледа 18 държави от мрежата на Lidl включиха продукта в празничния си асортимент. Реализираният оборот е в размер на 1,2 млн. лв. само за миналата година. Подобна акция вече е планирана и за Великден.

Сред големите пробиви на чуждите пазари е и този на „Тандем Попово“ с премиално говеждото месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за периода юли-декември 2020 г. компанията успява да реализира износ на стойност близо 4 млн. лв. в Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.

И в момента Лидл България продължава в партньорство с доставчиците си да разработва нови качествени продукти, които вярва, че ще се превърнат в разпознаваем и любим асортимент на клиентите във все повече държави от мрежата на Lidl.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице