Quantcast

През София вече няма да минават камиони

OFFNews Последна промяна на 13 септември 2016 в 16:58 8422 3

С пускането за движение на директното трасе на втория участък от Западната дъга завършихме последната част от пъзела на разширяването на Софийския околовръстен път като чрез него и Северната скоростна тангента осигурихме връзка на три магистрали – „Хемус“, „Люлин“ и „Тракия“. Така целият тежкотоварен транзитен трафик във всички направления от и за Европа и Гърция вече ще бъде изведен от града, каза строителният министър Лиляна Павлова на откриването на участъка.

Тя подчерта, че въпреки малката дължина на обекта, той е много сложен заради съоръженията по него и заради натоварения трафик с преминаващите над 20 000 моторни превозни средства в денонощие. 

Министър-председателят Бойко Борисов подчерта, че са положени огромни усилия, за да се стигне до днешния ден, защото проектът е бил почти провален от предишното правителство.

На церемонията присъстваха и кметът на столицата Йорданка Фандъкова, министърът на финансите Владислав Горанов, министърът на транспорта Ивайло Московски и шефа на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров.

5,5-километровият участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път започва от моста над река Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

На участък 2 са изградени 3 пътни възела – п. в. „Стефансон“, п. в. „Ломско шосе“ и п. в. „Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. „Стефансон“, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и др. При пътен възел „Стефансон“ трасето преминава по естакада над бул. „Стефансон“ и жп линията и пътя за гара Волуяк. П. в. „Ломско шосе“ е кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а п. в. „Северна скоростна тангента“ е „пълна детелина“ с четири отвора.

Изпълнител на участък 2 от път ІІ-18 Софийски околовръстен път от км 0+780 до км 6+309 е ДЗЗД „Европейски пътища”, в което участват: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 102 млн. лева.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

8530

3

синя сова

14.09 2016 в 11:33

Има ,няма 10 км дъгичка ,а я режат лентичката 7 души.На времето неговият духовен учител тодор живков режеше лентичката сам ,и то когато открива нещо по-забележимо ,като заводът за ПОЛУпроводници в Ботевград :).Е живков поне си хапваше от погачата с мед,а "ШЕФА" бута хапката в устата на девойчето ,което му е поднесло погачата.Много го е страх горкичкия от народната любов.Грозно е!И нагло!По-представително щеше да бъде да си доведе цветанов,на него да бута хапките в устата ,той да опитва пръв от погачата с мед :)...

9277

2

66

13.09 2016 в 23:43

добре !
кога ще е първият ремонт ?!

16374

1

Стринка Минка

13.09 2016 в 21:16

Лилиту станала квадратна бре.