Над 3 км нова велоалея свързва Изгрев със Слатина, слага началото на зелен ринг на София

Последна промяна на 13 септември 2019 в 13:39 7537 2

Над 3 км велоалея ще има от Гара Пионер до ВТУ Тодор Каблешков. Това е първият участък от зеления ринг на София, той ще свързва районите Изгрев и Слатина, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при представянето на проекта. 

Собственик на имотите е НКЖИ, който ще ги дари на Столична община след обществено обсъждане и утвърждаване на трасето, обясни министърът на транспорта Росен Желязков. Ще се използва пътят на излязлата от експлоатация ж.п линия, от "Слатина" до гара „Пионер“ се създават велосипедни връзки за зала „Арена Армеец“, Софийския метрополитен и велосипедната мрежа на парк „Борисова градина“. 

Велоалеята е разположена по следата на демонтираната ж.п линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура. Общата площ на новопредставения зелен коридор е 61965 кв. м, уточни главният архитект Здравко Здравков. 

Трасето е разделено на два подучастъка, всеки от който има специфични проблеми за решаване по отношение напречни връзки с околните територии, съществуващи пешеходни и транспортни подходи, терен и възможност за съвместяване на велосипедната алея с паркова пешеходна алея с цел постигане възприятие на линеен парк.

Първият подучастък започва от гара „ Пионер“ до тунела под бул. „Цариградско шосе“, а вторият от тунела под бул. Цариградско шосе до действаща регулация на „Източна тангента“. Обходил съм лично цялото трасе, жп линиите са демонтирани, но ще трябва да се премахва останалата баластрова плазма, уточни арх. Здравков. 

Околовръстна железница София не може да има, идеята е още от 1938 г., но градът е много променен, обясни главният архитект. По думите му няма как да се пусне и атракционно влакче по линейния зелен парк. Ще го направим на някое друго място, каза Здравков. 

Изграждането върху старите жп линии на зелен линеен парк ще осъществи връзката между всички паркове в столицата.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15126

2

Стефан

13.09 2019 в 22:54

Точно така. Велосипедите не са магистрален транспорт, освен в случаите на клиничен идиотизъм.
Ако ще има въпроси - сам съм ял крабове гарнитура от черен хайвер, до преяждане.
Може. Но не за да вършиш работа с това. А 7, или 70 милиона за някви хипстърии, на мене не ми се плащат.

-375

1

rrr11

13.09 2019 в 18:09

Точно там няма много смисъл от велоалея, ще го използват 5-10 колоездача, но пък ще има поръчка за няколко милиона, за някоя близка фирмичка.