Безплатно с колело и тротинетка в метрото през цялата седмица

Пускат велосипедите и в крайградските автобуси, както и в линия 314

OFFNews 09 февруари 2021 в 08:15 3858 0

Снимка БНР архив

Велосипеди да се превозват безплатно в метрото и в крайградските автобусни линии, както и автобусна линия 314, по всяко време на денонощието, с изключение на делничните дни между 07:00 и 09:00 и между 17:00 и 19:00 часа.

Това ще гласува Столичният общински съвет в четвъртък, предложението е на съветника от Демократична България Владислав Панев. Условието е велосипедът да не замърсявапревозното средство. 

С настоящото предложение се цели да се стимулира комбинираният превоз метро плюс велосипед за всички, но по-специално за гражданите, които ползват личен автомобил, защото само една от точките им на пътуване е в достъпност до метро (начална или крайна). Целта е да се довозват/отвозват до/от метрото с велосипед, обяснява вносителят на доклада. 

Към настоящия момент велосипедистите са силно ограничени откъм безопасен и удобен достъп от крайградските райони на София към компактния град. Велосипедистите имат възможност за достъп само по съществуващата пътна мрежа, по която липсват обособени велосипедни алеи за придвижване. Такива са заложени за осъществяване, но според приетия „План за устойчива градска мобилност на Столична община“ това е планирано основно през периода 2026-2035 г., при това само към някои от крайградските територии. Същевременно съществуват орографски пречки (денивелация) за масово придвижване с велосипед към крайградските територии в южната част на Столична община. 

Велосипедистите към настоящия момент не могат да ползват голяма част от обществения транспорт през никоя част от денонощието (с
изключение на метрото – делник след 21 часа и празник – целодневно). Това се явява трудност при възникване на технически проблем с велосипеда. Той не може да се превозва като багаж. Съответно – при възникване на технически проблем (дори и само спукана гума) на велосипедистите често се налага да бутат велосипеда си километри до сервиз или до дома им, а тези от крайградските райони – десетки километри, мотивира се още Панев. 

На този етап не е оправдано да се разрешава превоза на велосипеди в градския транспорт, смята той. 

За тротинетки и в момента няма изрични забрани, но граждани сигнализират, че част от полицаите в метростанциите и контрольорите в обществения транспорт ограничават достъпа на хора с тротинетки, поради спорно тълкуване на настоящата наредба. Органите не правят разлика между велосипед и тротинетка, обяснява Владислав Панев. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови