Процедурата за закупуване на 52 електрически автобуса за градския транспорт на София е обявена съгласно изискванията на оперативна програма „Околна среда“, които допускат финансиране единствено и само на електрически превозни средства.
Изискванията са в синхрон със стратегията на Европейската комисия за намаляване на емисиите на азотен оксид и въглероден диоксид чрез ограничаване на използването на фосилни горива, в това число и природен газ.
ОПОС не допуска безвъзмездни средства за закупуване на газови автобуси.
Големината на електрическите автобуси е съобразена изцяло с уличната мрежа в кварталите, в които ще се движат. Електрическите автобуси ще осигурят система на довеждащ транспорт от кварталите „Овча купел“ „Горна Баня“, „Витоша ВЕЦ Симеоново“, „Манастирски ливади“ и „Люлин“ до метростанции.
30 от електробусите ще са с дължина от 5,5 до 7,5 метра, а 22 - между 7,6 и 9,6 метра. По-късите ще са с по около до 25 места, а по-дългите с по 70 места за пътници.
Превозните средства от този клас ще могат да се придвижват и маневрират в гъстонаселените квартали с интензивно застрояване, на места с недостатъчно добре изградена пътна инфраструктура, тясна улична мрежа, което напълно невъзможно, за който и да е стандартен автобус. Използването на този вид гъвкав транспорт ще увеличи обхвата на транспортната услуга и ще предостави нови възможност на гражданите за използване на градския транспорт с по-удобни и близки връзки.
Експлоатационните разходи на електрическите автобуси са между 20-30% по-ниски от тези на автобусите на дизел или природен газ. Намалената себестойност от своя страна дава възможност за по-голям пробег с кратки интервали на движение.
Столична община подписа 3 договора за финансиране от 217 млн. по процедура „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух“ по Оперативна програма „Околна среда“. Целта е подобряване качеството на атмосферния въздух с намаляване нивата на фини прахови частици и азотни оксиди за достигане на утвърдените норми. По програмата допустими за финансиране са е проекти за електрически превозни средства – електрически автобуси, тролейбуси и трамваи.
По-рано днес Спаси София и общинският й съветник Борис Бонев обявиха закупуването на електрически автобуси за довеждащ транспорт до метрото "за далавера или престъпна безотговорност".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
1
20.11 2019 в 22:58
После ще попитам, каква ще е екоползата на екофашистите.
Последни коментари
dolivo
Непълнолетни с черни качулки са нападателите в столичен мол
dolivo
Задържаха 73-годишна българка за ало измама в Гърция
dolivo
Съдът във Варна разпореди на прокуратурата да доразследва делото за изтеклата фекална тръба
Джендо Джедев
Рекорден пети провал в избора на председател на НС: ПП-ДБ пак се раздели. БСП не мръдна от номинацията си
Mateevk
Социалистите в СОС искат да не се учи на 3 януари