Булсатком заменя TВ плюс с TV1, предаването на Валя Ахчиева остава без ефир

Мая Младенова Последна промяна на 04 август 2021 в 09:40 9007 0

Сателитният оператор Булсатком спира да излъчва TV+, като на негово място включва в платформата си набиращата популярност TV1. Промяната влиза в сила от август. 

Булсатком вече няма да разпространява и платените телевизионни канали, продуцирани от външната компания „Розенфелд и Ко“ АД - освен TВ+, това са F+, Спорт+, Cinema+, Action+ и Comedy+. На тяхно място ще се излъчват cine-box, action-box и comedy-box .

Новината е била изненадваща за екипа на TВ +, обяви журналистката Валя Ахчиева, която прави там предаването си "Разследването", след като се раздели с БНТ. Тя разказа в пост във фейсбук, че каналът е спрян при действащи договори. Това потвърди пред OFFNews и програмният директор на ТВ+ Милена Данева. Ахчиева написа, че е унищожен още един оазис на свободното слово.

Според "Булсатком" причините за спирането на канала са изцяло търговски.

Освен това, от 1 септември операторът планира да пусне нов информационен и публицистичен тв канал - с публицистика, бизнес предавания, новинарски емисии, спортни магазини и документални филми. С цел да осигури приемственост за клиентите си, „Булсатком“ ЕООД е в разговори с продуцентите на някои от емблематичните предавания от сваления канал, посочват от компанията, без да споменават имена. До момента по ТВ+ се излъчваха новини и три авторски предавания - това на Валя Ахчиева, "Денят с Веселин Дремджиев" и спортното "КОД спорт" с Красимир Минев и Владимир Памуков. Предаването на Дремджиев се излъчва и по TV1, а сега е в лятна почивка.

Спирането на TВ+ не се случва за пръв път, но сега решението изглежда окончателно. Каналът спря новините и актуалните си предавания и през април т.г., като екипът посочи, че компанията собственик, че не получава плащания за съдържанието си от компанията собственик "Розенфелд и Ко". Последната е дъщерно дружество на "Булсатком".

"Разбира се, че винаги ще се намерят причина за това – търговски спор. Но, резултатът от всичко това се изразява с една дума – цензура. Това е цензура. Още едно оазисче на свободното слово е унищожено. Едни и същи хора през годините унищожават свободните медии една по една. Спомнете си BIT, ТВ 7, сега и ТВ+. Някой решава и изведнъж ти казва, че утре те няма в ефир", коментира пред OFFNews Валя Ахчиева.

Пред OFFNews главният изпълнителен директор на "Булсатком" Станислав Георгиев добавя, че причината за спирането е тривиална:

Всеки месец Булсатком получаваше фактури на стойност 360 хил. лв. от Розенфелд и Ко АД – фирмата продуцент на ТВ+, както и на няколко други спортни и филмови канали, които се разпространяваха предимно за клиентите на "Булсатком". Тази сума е исторически заварена от времената, когато основателят на Булсатком е стоял под една или друга форма и зад проекта „Розенфелд“ (първоначално фирмата се е казвала „БГ САТ“). В контекста, който аз лично заварих след преструктурирането – две независими дружества, предполагащи нормални бизнес взаимоотношения – тази месечна такса беше непропорционална, прекомерна и несъобразена с пазарната обстановка. За последните 12 месеца правих постоянни опити, при това базирани изцяло на добра воля, да стигнем до разумно търговско споразумение. Тези ТВ канали бяха все пак асоциирани с бранда “Булсатком” и с най-добри намерения открито заявявах, че желаем да продължим тази симбиоза. Предлагах да развиваме продуктите. Дори вместо да намаляваме разходите, предлагах средствата да се използват за закупуване на ново филмово съдържание.

Чисто търговски търсех споразумение, където Булсатком да не се чувства ощетен и източван като средства, а да сме в положение, където получаваме услуга или продукт, който е пропорционален на вложеното. От страна на "Розенфелд" не се съгласиха да постигнем такова споразумение. Моята лична интерпретация е, че Розенфелд по-скоро се възприемаше като инструмент в ръцете на основателя на компанията да се поставят условия на настоящите инвеститори, с цел постигане на някакви негови претенции относно собствеността върху "Булсатком". За сметка на интересите на зрителите или на служителите в компанията. Категорично не чувахме бизнес аргументация в преговорите с Розенфелд, а само протакане. След 12 месеца нулев резултат логичната следваща стъпка беше да прекратя източването на паричните средства на компанията чрез непазарна и неизгодна за Булсатком търговска сделка. Сега тези средства ще бъдат насочени към нови проекти, където със сигурност ще съумеем да постигнем по-висококачествени продукти в полза на нашите клиенти.

Станислав Георгиев обяснява, че "Булсатком" не стартира нов собствен канал. :

Работим с партньорски тв канал по новия проект. Тъй като не сме стигнали до окончателно споразумение, бих предпочел да не споменавам нищо по-конкретно. Със сигурност търсим приемственост за някои популярни продукции от ТВ+ и в новия проект. Вярвам в свободната и качествената журналистика. Това, което Г-жа Валя Ахчиева написа през уикенда, е очевидно свободна, но не и качествена журналистика. Тя дори не се обърна към нас да разбере каква е причината за спирането на ТВ+, но побърза да пусне бомбата „Кой е унищожителят на медиите в България?“ и да разкрива някакви “дълги ръце на задкулисието” по повод случая. Това, с цялото ми уважение към госпожата, която аз лично много харесвах навремето, не е професионално и не е свобода а слободия.

Бягаме като „дявол от тамян“ от отговорността и ангажимента "Булсатком" като оператор да има ангажимент към редакционната политика на въпросния проект. Но все пак, след като го слагаме на ключовата 104-та позиция, имаме правото да поставим някакви изисквания. А те са каналът да отговаря на високи стандарти за свобода и качество на журналистиката, висококачествено съдържание, да има също фокус към бизнес и култура. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови