Днес като част от съпътстващата програма на "Нощ на театрите" се проведе дискусия на тема “Театър 2016. Какво иска зрителят?” В нея взеха участие любители на изкуството и професионалисти, сред които проф. Георги Каприев, актьорите Юлиан Вергов и Владимир Карамазов, режисьора Антон Угринов.
Дискусията започна с обсъждане на темата “смешен” или “сериозен” театър предпочита зрителят и какви са взаимоотношенията актьор-зрител в салоните на 21 век. Според проф. Каприев “театърът е гранична ситуация, ако не постигнете този ефект – то вие нямате театър.
Юлиан Вергов беше категоричен, че родната публика е достатъчно интелигентна, за да разбере кой спектакъл е качествен и кой не. С него се съгласи и Карамазов, който обаче разкри, че като цяло в актьорската гилдия преобладава мнението, че зрителите в България не са добра публика и затова театралите не се опитват да правят възможно най-стойностни представления.
“Гео Милев се нахвърля директно срещу Иван Вазов и думите му, че театърът трябва да отговаря на въжделенията на широките народни маси. Гео Милев му казва: това означава да слезе под тях, под техния вкус, да стане обслужващ. В същия смисъл, Мюлер твърди, че театърът трябва да се еманципира от своя зрител”, даде пример проф. Каприев.
Мерилото за успех на дадена постановка обаче е същата тази публика, заради което самите актьори не бива да си позволяват да я подценяват и пренебрегват.
“Театърът е среща и трябва да си голям спартанец като актьор, за да играеш пред малко хора дълго време. Нещата, които казваш от сцената, трябва да провокират и тази среща да се “осъществи”, а не просто да подминеш хората”, споделя Антон Угринов.
Той допълни, че българската театрална сцена има пропуски, които се дължат на неадекватността ѝ спрямо духа на времето, в което сме. Липсата на ясна и стройна концепция и стратегия на културните институти е съществен проблем за развитието в тази посока.
“Театърът освен изкуство е и продукт, който трябва да бъде продаван. Затова е нужно специалистите по комуникации и ръководствата на театрите да се възползват от всички маркетингови средства, работещи и в другите сфери на бизнес”, допълни Мирена Керезова, създател на специализирания сайт LoveTheater.bg.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
19.11 2015 в 12:12
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
18.11 2015 в 19:34
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
18.11 2015 в 19:10
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег
Джендо Джедев
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?
yoghurt
Дончева: Пеевски беше пробутан на Царя. Той сам се изтегли - щом видя, че няма интерес от НДСВ
Constanza
Граната избухна на парти в Хърватия: Уби един, рани 4-има