Quantcast

Очаквано: The Force Awakens счупи рекорда по приходи за първи уикенд

OFFNews Последна промяна на 21 декември 2015 в 09:57 5836 13

Малко след като Джей Джей Абрамс се съгласява да режисира новия филм за Star Wars - The Force Awakens, той отива на среща с директора на "Дисни" Робърт Игър, който му казва "Гледай на това като на филм за 4 млрд. долара". Това е и цената, която компанията е платила на Джордж Лукас, за да купи правата върху култовата поредица.

Едва ли има изненадани, че новият филм, който разказва какво се е случило в далечната Галактика 30 години след "The Return of the Jedi", счупи рекорда по приходи за първи уикенд кината, пише WSJ. 

В САЩ "The Force Awakens" е спечелил 238 млн. долара в първите дни след премиерата си и така подобри рекорда на "Jurasic World" от юни тази година, който беше 208 млн. долара.

В кината извън САЩ "The Force Awakens" е спечелил 279 млн. долара.

Печалбите на филма може да ви се струват космически, но любопитен факт, е че огромният китайски пазар не влиза в статистиката, тъй като филмът там ще се излъчи чак в началото на следващата година. Тогава числата вероятно ще нараснат още повече.

Със сигурност от "Дисни" са направили правилната сметка и 4-те млрд. долара инвестиция в правата на филма ще бъдат избити съвсем скоро.

След по-малко от година ще видим в кината и изцяло нов филм от далечната Галактика, озаглавен "Rogue One". Той ще разказва историята на бунтовниците, откраднали плановете на "Звездата на смъртта" и за които се споменава, че са дали "множество жертви" в класиката "A New Hope".

През 2017 и 2019 г. ще видим съответно 8-ма и 9-та част от поредицата.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

21.12 2015 в 17:31

Един друг,
филмите на Амолдовар и Уди Алън също са кино и също се въртят в масовите киносалони. Твърде много филми гледаш или обратно - почти не гледаш, затова и смяташ, че извън крещящите блокбъстъри няма запомнящи се заглавия. Дори да вземем за пример Оскарите. Само през последните 15-на години излязоха страшно много хубави филми: Мис Слънчице, Писма от Иводжима, Американски прелести, Няма място за старите кучете, Клубът на купувачите от Далас, Селма, Два дни, една нощ, Хотел Будапеща, Зелената миля, Шесто чувство... мога да изброявам до утре. А мога и много по-назад да се върна с Обикновени хора, Пианото, Последният император, Взвод, Ганди, Тутси, Кръстникът, Ани Хол... Има един куп филми в които специалните ефекти не са на преден план или почти липсват. То даже си има термин скрити ефекти за филми в които технологиите се ползват за поевтиняване на процеса, а не за впечатляване на зрителя.
Така че технологиите на Звездни войни и Одисеята съвсем не са дефинирали посока на изкуството.

Освен това със задаването на технолигиите не е съвсем така, както си мислиш. Лукас главно ползва утвърдени процеси като умалени модели, ръчно рисувана анимация и снимане на син екран с последващо подлагане на множество елементи от други картини. Тоест така нареченото matte painting, което е техника от началото на ХХ век - от 1907. Разбира през 70-те вече е много развита, но все пак принципът е същия какъвто е бил и през 20-те години - наслагване през оптичен принтер. Другото - аниматрониката вече е въведена от Дисни през 60-те години.
Главното по което се различават 70-те и 80-те години е, че за първия "Звездни войни" Дикстра конструира система за моушън контрол, а за "Империята отвръща на удара" прави и нов оптичен принтер с компютърно управление. Третата основна новост от 60-те, че Кубрик в Одисеята развива един от начините за комбинирани снимки - понякога вместо сини и зелени екрани се ползва прожектиране на фона зад героите. Е, та той въвежда предно прожектиране на фона, вместо неудобното задно, което се отличава с намален контраст и детайл. Но принципът е същия и това не е нов специален ефект.

Всъщност на фона на всичкото хубаво кино, което се прави по света (и идва в българските кина) блокбъстърите са изключително малко. Да, за тях се говори много, но са 4-5 на година и изобщо не са определящи за индустрията.

* * *
Финансовата страна в телевизията изобщо не е зад кадър. Всяка година се говори за наградите Еми. Медиите редовно се пълнят с информация за този най-гледан сериал или онази най-успешна звезда от сериал. Че малко ли се дрънка за "Игра на тронове"? Проглушават ни ушите от години. Малко ли се говори за "Къща от карти" и за Нетфликс?
Разликата е, че телевизията и интернет гигантите имат собствена платформа за промотиране на собствения си продукт. Рекламният им канал директно стига до зрителя чрез промота, кашове, бъгове, банери, текстови реклами и т.н. При киното не е така, не е достатъчно да пускаш трейлъри преди прожекция и се налага много да разчитат на външни медии. И пак ако решим да ги сметнем ще излезе, че телевизията е по-агресивна, защото освен в собствения си канал активно промотира и в Интернет. Тенденциите са за активност на втори и трети екран по време на шоуто чрез мобилните устройства.
Освен това За "Звездни войни" ще се побъбри сега около премиерата, после още месец-два и до пролетта ще поутихне. А кампаниите за сериалите са доста по-дълги, защото шоуто се върти половин или цял сезон. Пускат се по-малки реклами в медиите, но пък вървят години наред.

21.12 2015 в 15:41

опс, защо излезе два пъти тоз коментар?

21.12 2015 в 15:40

"Ами аз не знам за какви отзиви говорим, след като в IMDB рейтингът на Force Awakens е 8.8 / 10."

На новите филми в ИМДБ рейтингите всичките са 8.8 и затова се игнорират напълно и изцяло от тия, дето го ползвахме още като беше нюзгрупа в юзенета и го помним преди да го купи амазон.

От едно 15 години има цяла индустрия, която пълни рейтингите и пише ревюта за жълти стотинки.

Разбира се, ако те кефят надути от индийци и корейци рейтинги, съобразявай се.

21.12 2015 в 15:40

"Ами аз не знам за какви отзиви говорим, след като в IMDB рейтингът на Force Awakens е 8.8 / 10."

На новите филми в ИМДБ рейтингите всичките са 8.8 и затова се игнорират напълно и изцяло от тия, дето го ползвахме още като беше нюзгрупа в юзенета и го помним преди да го купи амазон.

От едно 15 години има цяла индустрия, която пълни рейтингите и пише ревюта за жълти стотинки.

Разбира се, ако те кефят надути от индийци и корейци рейтинги, съобразявай се.

21.12 2015 в 14:37

Смятам е ясно, че под кино се има предвид това, което се върти в масовите киносалони. Разни индита, санданси и т.н. са за по-сериозни киномани, пак аз не съм такъв.

Наясно сме с бизнес модела н НВО и останалите. Там затова променят или направо спират сезони, обаче финансовата страна е зад кадър, а не на най-преден план, както е в киното, където това е централна тема, вкл. и в настоящата статия. Като стана дума за тук, от седмици няма статия без реклама и трейлъри на туй новото. Пълен триумф на маркетинга над изкуството.

За да разбереш какво имам предвид, Star wars оргиналдъ, и първата Одисея, излязла по-рано и задала технологията и средствата и двата пришълеца, дефинираха десетилетиятя си. От тогава насам - йок. Блокбастър след блокбастър и нищо запомнящо се.

21.12 2015 в 14:25

Киното изобщо не е в творческа криза. Напротив - с поевтиняването на техниката днес е по-лесно да се снима филм от когато и да е било преди. То се вижда - масово се увеличават филмите от независими студия в цял свят, появяват се нови фестивали и пазари, чрез Интернет се увеличават начините за рекламиране... Всъщност хубавите филми, които излизат са повече отколкото средния зрител би могъл да изгледа.

Така че кризата не е в творчеството, а в бизнеса на големите. Като се повишават резолюциите на екраните става по-лесно да гледаш качествени творби вкъщи. Естествено е телевизията да преживява възход, а бъдещето е в размиване на границите.

Само че за броенето на парите сте в грешка. В това отношщения телевизията изобщо не се различава от Холивуд. Там също се гледат рейтингите и то ежедневно. И в Нетфликс си броят импресиите. Което изобщо не е странно. И двете неща са бизнес, и се правят с пари, и то много. Продуцентът и на двете места е изключително важна фигура, без която филми няма да има. Ако ще да се роди най-талантливия режисьор на света - без продуцент е нищо.

21.12 2015 в 13:40

Оценките в IMDB отдавна не са това, което бяха. Има си структура и статистика на вода, коята също дава информация. Все още валидно правило за там е, че трябва да мине поне година, за да се нормализира вотът, защото в началото е емоционален, прибързан, необективен и т.н.

А и какво значение има другите как оценят нещо? Особено в IMDB отдавна темите са кой филм колко пари е изкарал, колко рекорда е счупил и как е флопнал/бомбнал. Егати счетоводителите станаха всички...

21.12 2015 в 13:32

"Като гледам отзивите досега, ще го гледаме като излезе по торентите."

Ами аз не знам за какви отзиви говорим, след като в IMDB рейтингът на Force Awakens е 8.8 / 10.

Точно толкова има и Empire Strikes Back - 8.8/10. А това е най-харесваният филм от цялата поредица.

Тези оценки идват от стотици хиляди гласували киномани, и отразяват как масовият зрител възприема филма. Забелязал съм, че оценките в IMDB са доста адекватни, и досега не ми се е случило нито веднъж да гледам филм с висока оценка там, който да не ми хареса. Нито пък филм със слаба оценка, който да се окаже шедьовър.

По моят личен вкус относно Star Wars почти напълно съвпада с оценките на другите епизоди. Закономерно, доста слабият Episode 1 има само 6.5/10, по-слаби са и останалите нови епизоди 2 и 3

Така че - ако още се чудите дали да го гледате - ами вижте дали ще повярвате на преценката на стотици хиляди киномани, които оценяват много високо новият филм, или ще се доверите на няколко дървени философa, които обичат да оплюват всичко и всички.

21.12 2015 в 13:25

Егати сушата на големите студия. То не са франчайзи, рибуутове, сикуъли, прикуъли, спин-офи и прочее творчески безсилия, гонещи залагане на сигурно до изцеждане на последна капка от нещо минало някога.

Добре, че има торенти, та да намираме филми за възрастни, щото по кината въртят само досадни детски простотии.

Оригиналният Star wars, както и всичко на Marvel и DC и много силно продукт на совето време. В днешно време е комбинация между досадно и неадекватно. Направо са си анахронизъм, обаче евреиските студиа не рискуват с нови идеи. Вече не се гледа художествената стойност, а кой колко приходи е направил презпървия уикенд, месец, година и т.н. Нас зрителите това какво ни интересува, егати?! Дъртите евреи да си броят парите и да си правят сметките. Неслучайно киното е в тотална творческа криза, на чийто фон израстват телевизионните сериали на НВО и другите подобни - Band of brothers, Breaking bad, Rome, The wire, True detective...

Франчайзърите и мърчандайзърите да си гледат работата, а бълвочите им даже и от торент не смятам да свалям.

21.12 2015 в 13:22

Фен съм на Star Wars още от Episode 4, когато бях хлапе... За мен тази поредица е най-значимото филмово чудо. Не мога да опиша по колко начина ми е повлияла вселената на Star Wars, с героите си, с посланията си и т.н.

Не слушайте негативните мнения за Episode 7... Истински Star Wars филм е, има свежи и по-различни неща, но всичко характерно за поредицата е запазено. Получил се е хем модерен филм, хем напълно в традициите. Има и няколко слабости, които сега не искам да коментирам, но на фона на хубавите неща, са напълно, напълно пренебрежими.

Понеже Episode 7 е начало на нова (трета) трилогия, би следвало да се очаква, че подобно на Episode 1 и Episode 4, той ще е по-слаб като филм в сравнение с класики, като Empire Strikes Back или Return of the Jedi. Най-малкото, защото се налага да въвежда зрителите в нов свят (или ситуация), нови герои и т.н.
Обаче филмът се е получил много балансиран и свеж.
Браво на Джей Джей, страхотна работа!