От болната глава на здравата: Летището ще налива милиони към зле управляваните БДЖ

Последна промяна на 06 юни 2018 в 13:31 5503 1

Таранът на Локо-БДЖ Владимир Владимиров гледа отблизо как момчетата от истинското ЦСКА 1948 ги попиляват на терена. Железничарският отбор загуби с 0:7 срещу армейците.

Екзистенциалният въпрос на БДЖ ръководството, оглавявано от централния нападател аматьор на "Локо БДЖ" Владимир Владимиров: "Кой ще ни даде парииии", от днес има ясен отговор - летище София.

Днес правителството отложи точката, с която смяташе да отпусне пари на жп превозвача, с които да се разплати в нетърпеливите кредитори на компанията, които наложиха запори и започнаха разпродажба на имуществото на холдинга, а според финансовия министър Владислав Горанов причината затова е, че е "намерено цялостно решение за БДЖ".

А цялостното решение е, да се започнат преговори с банките, към които са просрочените задължения от 103 милиона лева по т. нар. втори облигационен заем и да се търсят варианти за издействане на отстъпка от страна на облигационерите - на част от разноските или част от лихвите. 

Замисълът включва и обвързване на предстоящата концесия на летище София с доставката на нови влакове за впечатляващо зле управляваната жп компания по време на трите правителства на Бойко Борисов. През последните години БДЖ неизменно е на последно място в цяла Европа по качество на услугите, а условията, при които работят служителите са плачевни - няма дори нормални столове за машинистите.

Въпреки това финансовият министър Горанов обяви днес, че е готов да подкрепи екипа на тарана Владимиров за провеждането на търг за доставка на нови влакове за БДЖ при условие, че решението за този търг и концесията на летище София са в един ден.

"Общите разходи на пътническите превози са около 250 млн. лв. на година, от които собствени приходи са около 50 милиона. 200 млн. са от данъците на българските граждани. Само 20% от разходите на железниците, се покриват от това, което се плаща като цена за услуга. Всичко друго се покрива от българския данъкоплатец", призна Горанов.

Управлението на ГЕРБ в железниците доведе до спад както на пътниците, така и на товарите на компанията, а голяма част от обществените поръчки на дружеството са натоварени с корупционни съмнения.

След разследване на OFFNews инспекторатът на Министерството на транспорта откри куп нарушения и спря търг за ремонт на 9 локомотива за 4 милиона лева, при който основната част от работата бе предвидено да се свърши от служители на БДЖ с резервни части на БДЖ и в халета на БДЖ, а фактурите да заминат към точно определена частна фирма.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

948

1

Oggie Petkov

25.06 2018 в 13:56

И като е толкова "некадърен" този директор как успя да намали дълговете на БДЖ от 800 млн на 300 млн? Това за 200 млн разходи и 50 млн приходи също е изсмукано от пръстите. БДЖ осъществява и социална функция. Защо държавата не плаща редовно компенсациите на БДЖ за изкуствено поддържаните ниски цени? За 100 км в Англия например втора класа ще платиш 20 лири (70)лв, а в България 5 лв. За 50 км в Холандия (от Ротердам до летището Шипхол) цената нарасна на 30 лв. И влаковете са пълни. Защото холандците или англичаните са по-бедни от нас?