Московски, вече не е смешно! С комсомолци аматьори не става

Светослав Метанов 09 май 2018 в 14:30 22969 5

Вчера за пореден път се запали локомотив на БДЖ. На същата гара Червен бряг, където преди няколко години страшна трагедия отне живота на 8 души, заключени в спален вагон ковчег.

Само през последните дни тази случка е трета поред, при която се налага евакуация на пътници заради огън във влака. На гара Долно Езерово зрелищно се запали локомотив, а на гара Коньово като факли изгоряха два вагона. И въпреки дежурното твърдение на БДЖ, че "по никакъв начин живота и здравето на пътниците и превозния персонал не са били застрашени", е добре да се замислим сериозно преди да си купим билет за влак. Защото безхаберието и разрухата в националния жп превозвач вече много пъти се разминават с малкия дявол.

Нещо, което едва ли винаги ще е така.

Истинската ситуацията в БДЖ не може да бъде прикривана до безкрай зад научно-фантастични сюжети, в които могат да повярват само хора, които никога през живота си не са се качвали във влак. 

На цветния телевизор костюмиран жп началник обяснява как ГЕРБ били спасили БДЖ от фалит и почти им изплатили многомилионните дългове, а в железопътните форуми машинисти обясняват как ги е страх да се качат в локомотива заради лошата им поддръжка. 

В герберската паралелна реалност влаковете летят от София до Бургас за три часа, а в действителност понякога само закъснението на влака от Перник до столицата е три часа и половина.

В същата паралелна реалност повод за гордост и PR-съобщение е монтажът на 26 ремонтирани седалки за машинистите. В нея министърът може да нареди да бъде закрит супер аматьорския футболен отбор "Локо БДЖ", а ритнитопковците, водени от център-нападателя и изпълнителен директор на БДЖ Владимир Владимиров, да продължават да доиграват първенството, губейки надежда за промоция във В група в неравна битка с "колоси на играта" като Надежда (Доброславци) и Левски (Чепинци).

В нея таранът на футболните аматьори дава интервюта как "отчитаме увеличение на пътуванията с бързи влакове за миналата година", а според официалните данни на НСИ те са намалели с над 200 000. В истинския живот дори и в малкото празнични дни когато има достатъчно желаещи да пътуват с БДЖ, вместо да се сложат допълнителни вагони, се въвеждат ограничения чрез билети със задължителна регистрация.

В паралелната действителност зад разкритията на медиите за нагласени обществени поръчки и фиктивни ремонти винаги стои заговор на политически опоненти, а започнатите мащабни проверки никога не откриват нещо нередно, колкото и очевадни да са далаверите.

Под вещото ръководство на център-нападателя аматьор Владимиров, който преди да се осъзнае като гербер, бе лидер на комсомола на БСП в София, през последните години България категорично е на последно място в Европа с най-разнебитената железница, въпреки наливаните щедро многомилионни субсидии от джоба на българския данъкоплатец. Последните данни на Бостънската консултантска група са еднозначни - най-некачествените, опасни и нередовни жп превози на континента през 2017 г. са били тези, предоставяни от БДЖ.

Ако допуснем, че капацитетът на управляващите родните железници е преди всичко в областта на играта с коженото кълбо, то е добре да обясним нещата на ресорния министър Ивайло Московски на "професионален жаргон": Когато център-нападателят е ялов, феновете няма как да са доволни. А ако смяната му се забави прекалено много, обикновено го отнася треньорът.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    12291

    5

    Георгиев

    13.05 2018 в 14:15

    Министърът на Пеевски никой не може да го махне.
    Както и главния прокурор на Пеевски.

    Моята на надежда е в орязването на еврофондовете.
    Другият вариант е американците да въведат санкции. Засега са само руснаците. Но и тук си имаме бандити от класа.

    25665

    2

    Victimized

    09.05 2018 в 16:54

    Така ще е докато масово електората започна да иска приватизация, за да може гербавите да се умият ръцете.
    След това ще го лапне някой си стратегически инвеститор от не знам къде си, но всъщност офшорка която е на някой от на Боко главатарите и ще бъде разпродадено на парче, после каквото остане ще продадат на тройно по висока цена. Точно както направиха с БТК, което даже беше печелившо предприятие по онова време.

    7568

    1

    Tabadatko

    09.05 2018 в 16:24

    Няма как да има учудване по този въпрос. Юнион Ивкони си имат депутат. Помага им се и със сделки за обслужване на линии на градският транспорт в София.