Лидер на жп синдикат: Събев не направи нищо добро за БДЖ

От 15-те чисто нови локомотива Сименс Смартрон 8 вече не се движат, посочи Петър Бунев

OFFNews 05 август 2022 в 12:15 8645 1

Бунев

Снимка БГНЕС/Архив

Петър Бунев.

В държавните фирми винаги е имало политически натиск и желание "да си назначим наш човек". Това коментира пред БНР Петър Бунев, лидер на най-големия железопътен синдикат в България.

Така той коментира освобождаването на Гергана Алексова от поста заместник генерален директор на НКЖИ. Тя е активистка на БСП, а от червената партия веднага обявиха уволнението и като реваншистко. По-късно обаче генералният директор на Златин Крумов посочи, че е подал сигнали за корупция срещу Гергана Алексова и получил заплахи от БСП за политическа репресия, за което е сезирал компетентните органи.

"Не очаквах, че ще има такива сътресения. Това са дразнещи неща за хората долу", коментира Бунев.

Според него разкриването на трета, допълнителна бройка за заместник-директор е било продиктувано от политически натиск – "да си назначим наш човек", което се случвало постоянно в държавните компании и "политиката взема превес над икономиката".

Бройката е открита от Николай Събев, "който не благоволи да дойде даже на предаването" (на властта – бел. ред.), уточни синдикалистът.

По думите му вече бившият транспортен министър не е допринесъл "за доброто развитие на железницата".

Проверките в НКЖИ не са спирали никога, подчерта Петър Бунев, според когото Събев, който бил назначил "всякакви одити и проверки", е имал време "за тези седем месеца да извади някои неща".

"Наистина ходеха хората с тубите да си зареждат машините, за да могат да работят. Но дали г-жа Алексова е виновна, нямам информация", каза още Бунев.

Най-важно в момента е защо от 15 нови локомотива "Сименс" 8 вече не се движат, каза синдикалистът.

По думите му компанията изпитва трудност с подвижния състав.

"Ние сме с минус 20 локомотива. Пътниците се увеличават, а ние не можем да предложим услуга. Влаковете са Бургас са с по 900, по 800 човека, а ние нямаме вагони", каза той.

Според него няма нищо по-лесно от това БДЖ да се изкара на печалба.

"Най-лесно е БДЖ да го изкараш на печалба. Няма нищо по-лесно от това. Ако съвсем спрем да работим, ще отчитаме по 100 милиона на година", обобщи Петър Бунев.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Къде са входовете към Подземния свят