И локомотив 44-109 като 44-111. Схемата за източване на БДЖ е още по-дебела

Светослав Метанов 15 септември 2019 в 17:15 13097 0

Преди ден ви разказахме за поредния меко казано странен случай в БДЖ. Ставаше дума за обществена поръчка на държавното дружество за ремонт на шест локомотива. Единият от тях се оказа, че току-що е ремонтиран от самите БДЖ.

Вижте цялата абсурдна история тук.

Победителят в процедурата е компанията "ЖП Тракция", любимата и при бившето ръководство на Велко и Владко, която се оказва, че е пробила мощно и при новата власт в БДЖ, 

От държавната железница твърдят, че в случая ставало дума за недоглеждане, паралелно се извършвали обществени поръчки и собствена ремонтна програма, която не можела да чака търговете, затова локомотив 44-111 бил отишъл за ремонт в държавното депо в дните на обявяване на съответната тръжна процедура. Също така от БДЖ категорично отрекоха обоснованото предположение въпросната машина само да се разходи до депото на частната фирма и после да бъде отчетен и платен вече извършеният ремонт. А обществената поръчка, спечелена от "ЖП Тракция", е със солиден бюджет от близо 3 милиона лева.

Отрекоха го въпреки че ръководството на самата компания научи именно от OFFNews, че локомотив 44-111 е току-що ремонтиран в държавното депо в Горна Оряховица.

Веднага след публикацията в OFFNews обаче с медията ни се свързаха служители на БДЖ, които са наясно с други машини, включени в обществената поръчка, спечелена от "ЖП Тракция". И се оказа, че поне още един от "локомотивите за ремонт" вече е бил ремонтиран. И то отново в депото в Горна Оряховица.

Машината е с номер 44-109, а ремонтът ѝ е приключил още в края на юни. Директор на депото в Горна Оряховица е Салвадор Ганчев.

В случая интересният въпрос е: Чие е решението от многото локомотиви за ремонт в държавното депо да отидат точно тези машини, които са включени в заданието на обществената поръчка?

След разкритията на OFFNews от БДЖ обещаха да направят проверка по номерата на всички локомотиви, които са ремонтирани или се ремонтират в момента в жп депата на компанията. И да се засекат с тези, за които в момента текат търгове за ремонт от външни фирми.

Така могат да бъдат засечени и други "случайни съвпадения" с корупционен привкус.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови