БДЖ: през последните 6 години не са правени инвестиции, от 25 не са ремотирани локомотивите

Последна промяна на 14 януари 2017 в 09:34 5440 7

През последните шест години в БДЖ не са правени инвестиции, предава Нова телевизия, цитирайки  Владимир Владимиров, изпълнителен директор на компанията. 


„Основният проблем на БДЖ в момента е липсата на локомотиви. Имаме 20 повредени локомотива от удари в преспите. Има няколко варианта да се справим с проблема, като единият е да спрем железопътния транспорт, както се прави в други държави”, каза в предаването „Събуди се” Димитър Костадинов, управител на БДЖ "Пътнически превози".

„От шест години тече тежка реформа в БДЖ. Това е фирма с огромна задлъжнялост. Извадени са 559 млн. лева. Ако тези пари бяха останали в компанията, щяхме да купим 30 нови мотрисни влака. Това представлява една друга железница. Няма как, при тази ситуация, компанията да е на ниво. През това време не е направена нито една инвестиция”, заяви изпълнителният директор на компанията.

Той каза, че компанията се извинява на хората, но няма какво да се направи.

На въпрос продават ли се локомотиви Владимиров отговори, че се продават, тъй като не са в употреба. „Те са излишни и не са необходими за дейността на БДЖ. Те носят допълнителен разход. 41 млн. лева са платени на кредиторите от продажна на излишни активи”, аргументира се той.

Според него железницата се нуждае от инвестиции, задълженията и също трябва да се погасят.

По думите на Костадинов от 25 години не са правени ремонти на локомотивите.

Относно инициативата на компанията да подсигури одяла и чай за пътниците Владимиров каза, че те не са длъжни да осигурят на всички одяла и чай. „Смятам, че правим нещо положително”, заяви той. 


„Никой не води БДЖ към умишлен фалит”, категоричен е шефът на БДЖ.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1178

8

ivankristov

16.01 2017 в 09:02

владимиров бивш комсомолски секретар на жан виденов с образование на дружинна ръководителка заедно със синчето на плевенски комунистически функционер и бивш служител на мултигруп по недоразумение министър на транспорта от 2009г. целенасочено води бдж към фалит

1032

7

Vasil Georgiev

14.01 2017 в 14:17

те преди време си броиха вагоните и 1000 вагони ги няма, откраднали ги за скрап. От тогава ги водят "непреброени вагони" :)

12981

5

Майндърбайндър

14.01 2017 в 11:29

Където има пари и се краде по-малко,може.Тук-не.Щом искаш ниски цени,получаваш мизерия.Не може градското билетче да се е увеличило 16 пъти(в София 27 пъти),а жп билета-2 пъти.Кой да плати разликата? Държавата? Аз ли?

12981

2

Майндърбайндър

14.01 2017 в 10:44

Не могат да се конкурират с автомобилния,автобусния и въздушния транспорт нито като цена,нито като време,нито като удобства.Може би малко по-сигурно и когато са затворени пътищата,но не стига.Да си оставят товарния и да се откажат от пътническия.