Sony подаде нов патент, който има за цел да използва изкуствен интелект за пълна промяна на изгледа и стила на видео игрите в реално време. Използвайки AI, патентът на PlayStation ще позволи на потребителя да въведе стила, който иска да види, и да променя активите на играта в движение.
Алгоритмите с изкуствен интелект вече намират редица приложения в света на игрите - от предоставяне на съвети и насоки, и подобряване на уменията на играчите в платформи като PokerStars и chess.com, до създаване на по-автентични и реалистични игри и NPC. Виждаме дори ситуации, в които изкуственият интелект се смесва с други технологии като VR или AR. Така се създават потапящи преживявания, които са естествени и конкурентни. Връщайки се към покера, можем да видим това в PokerStars VR - преживяване с виртуална реалност, което ви позволява да играете срещу други играчи в напълно виртуална среда. Последните иновации в областта от Sony пък предоставят възможност за пълно персонализиране на игровото изживяване.
Въпреки че мнозина потребители се противопоставят срещу изкуството, генерирано от изкуствен интелект, от Sony са твърдо решени да използват изобретението си, за да предоставят повече свобода на играчите си сами да определят как да изглежда конкретна игра. Разработчиците могат да прекарат години в създаване на художествен стил за своята игра, но чрез този патент PlayStation ще позволи на потребителите да правят каквото искат с него.
Патентованият модул за графичен стил на Sony може да промени художествения стил на играта чрез смесване на цветови палитри, текстури и фонове на различни заглавия. Например, заглавие със стил на аниме, като Fortnite, може да изглежда като Bloodborne, като използва същата цветова палитра, текстури и фон, както патентът описва подробно. Sony също дава примери за други комбинации, като споменава взаимодействие между Grand Theft Auto Games и Fortnite. Реалистичният вид на GTA 5 може да бъде заменен с анимационния арт стил на Fortnite и обратното.
Вероятно опцията за промяна на графиката е много по-сериозна, отколкото можем да предположим, и може да послужи за по-сериозни цели в бъдеще чрез използване на AI и свързани технологии. Модулът е част от по-голям патент, който споменава за система за достъпност при поискване (on demand) за добавяне на определени функции към съществуващи заглавия. Тази възможност може да ни позволи да направим игрите да изглеждат по напълно различен начин от оригинала.
По-рано през годината японската компания се сдоби и с друг патент, наречен „Система за обучение на игри, управлявана с персонализирани данни“, който се стреми напълно да персонализира видео игрите. Иновацията има за цел също така да персонализира сюжетите на игрите и специфичния контекст в тях.
Според патента, видео игрите и обучението по време на игра ще бъдат адаптирани, за да съответстват на уникалния стил на всеки играч. Освен това, сюжетът и развитието на видео играта ще бъде персонализиран според нивото на опит на играча. Тази цел ще бъде реализирана с помощта на събраните знания за всеки потребител.
Нивото на опит се основава на данни, включващи история на игрите както в конкретното заглавие, така и в други по-различни игри. След това цялата натрупана информация ще бъде използвана или за насочване на играча, или за създаване на виртуален противник, срещу когото да тренира. Това означава, че системата за игри генерира виртуален играч, който да предизвиква или да обучава играча и да подобрява неговите игрови умения. Уменията на виртуалния играч също се задават въз основа на нивото на останалите играчи. Подобни системи вече се използват в сферата на стратегическите игри, с примери като покер и шах, в които уменията на играчите и разбирането на самата игра са от ключово значение.
Sony заявява, че използва различни невронни мрежи в AI модел за генериране на уникални игрови контексти и сюжети, както и за подпомагане на всеки играч да ги разучава ефективно по време на играта. Системата за игри прилага модел на изкуствен интелект за изграждане на знания. Например, моделът на изкуствения интелект използва редица невронни мрежи, като те се обучават въз основа на взаимодействия на играчите с една или повече видео игри.
Компанията е добре известна с подаването на множество примамливи патенти, докато продължава надпреварата ѝ срещу Microsoft по патентоване на всички щури идеи, свързани със света на игрите. Например, наскоро публикува и друг патент за генериране на активи в игрите с помощта на гласови команди.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)