Ако се спре хазартната реклама, потребителите остават лесна жертва на черния пазар

Започна поредното издание на Източноевропейската конференция на игралната индустрия в Интер експо център

OFFNews 22 ноември 2023 в 12:10 1524 0

Преди официалното откриване имаше пресконференция за медиите

Снимка OFFNews/Ружа Райчева

Преди официалното откриване имаше пресконференция за медиите

Започна поредното издание на Източноевропейската конференция на игралната индустрия (EEGS) и Балканското изложение на развлекателната индустрия (BEGE) в Интер експо център в столицата.

Преди официалното откриване на пресконференция за медиите говориха председателят на Асоциацията на игралната индустрия в България – АИИБ Ангел Ирибозов, основателят и изпълнителен директор в Унибо Алексис Висен, специалистът по регулации и търговия с хазартни игри и старши сътрудник в Harris Hagan London Джема Бур, главният съдружник в адвокатското дружество Melchers Д-р Йорг Хофман и Питър Ремерс от Европейската асоциация за изучаване на хазарта (EASG).

Д-р Хофман заяви, че основната цел на конференцията и изложението е да се постигне по-добра защита за потребителите - в медиен и личен аспект. Той изтъкна, че новите поколения основно използват мобилни телефони и от индустрията са принудени да се адаптират спрямо тенденцията.

По думите му бързо развиващият се изкуствен интелект (ИИ) може да изиграе голяма роля за засилване на защитата на потребители с риск от хазартно пристрастяване. Йорг Хофман обясни, че могат да се въведат дадени индикации, които ИИ да следи, за да може да се вземат мерки, ако стане ясно, че даден играч е близо до пристрастяване. "Щастлив съм, че съм тук - в красивата София. По света има много познати и успешни български марки с превъзходна репутация", подчерта той.

Питър Ремерс коментира, че е нужно да се създаде устойчива индустрия, като за целта е нужно в процеса участват активно и регулаторите. Той посочи, че конференцията е важна за Източна Европа, защото може да спомогне в развитието на отговорно поведение у любителите на хазарта.

Джема Бур обясни, че регулаторните мерки към хазартната реклама се променят, включително и в България. Тя посочи, че навсякъде по страната ни се виждат реклами за хазарт:

"Колко по-видим е хазартът за общността, толкова по-голяма опозиция среща. Но наистина ли забраната на рекламата му е най-добрият вариант за обществото? Според мен не. Как, ако се забрани цялата реклама, може потребителят да различи легалната марка от нелегалната и как ще се поддържа здравословна конкуренция в сектора? Така има опасност потребителите да бъдат вкарани на черния пазар", предупреди тя.

Бур е на мнение, че е необходимо да се повишат стандартите на хазартната реклама, да се взимат специални мерки с цел предпазване на непълнолетните от нея, както и известни личности да се стараят да рекламират хазарта отговорно. По думите ѝ тези стъпки биха могли да намалят хазартната зависимост.

Алексис Висен подчерта, че ролята на ИИ в хазартната индустрия става все по-значима. Според него ИИ може много да помогне при симптоми на проблемно поведение на потребителите. Висен каза, че освен това ИИ може да помогне на хазартните оператори да създадат по-добър продукт, както и да попречат на опитите за саботиране на системата, търсещи чиста печалба на пари, а не игра.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите