Българската компания Imperia Online разработва заглавие за виртуална реалност

offnews 15 юни 2017 в 11:47 8876 1

Мария Цветанова

Мариела Цветанова управлява маркетинг и бизнес развитието на една от най-успешните и най-популярни български гейминг компании- Imperia Online. Тя отговаря и за качественото присъствие на играта в социалните мрежи и в различните платформи. Цветанова има 7-годишен опит в този глобален бизнес, а за нейния опит ще разберем повече по време на презентацията й на бизнес конеференцията за гейм разработчици Game Dev Summit, която се провежда в рамките на ON!Fest. 

Бихте ли разказали повече за компанията? Кое е най-важното, което трябва да знаем?

„Империя Онлайн” е най-голямата българска компания за разработка и разпространение на игри. За тези 12 години на пазара спечелихме доверието на над 40 милиона потребители по цял свят. Ние разработваме скъп и качествен продукт, който предлагаме безплатно. Запалените играчи оценяват усилията ни да предлагаме само издържани продукти и ни дават високи оценки и мнения на всички платформи. Компанията е била изложител, спонсор, ментор и лектор на световноизвестни гейм конвенции (Gamescom, Game Connection, Casual Connect, Dubai World Game Expo и др.), има две отличия от Deloitte, номер 1 рекламодател e в Google за България (2011 г.) и номер 3 във Facebook (2013 г.) и е обявена за Национален шампион от Европейските бизнес награди в категория “Клиентски фокус“, с което ежегодно допринася за развитието на гейм индустрията в България.

Как се промени индустрията през годините от старта на компанията до днес?

За да следваме неотлъчно развитието и тенденциите в бранша, имаме нужда от досег до напредването и развитието на технологиите. Играчите стават все по-взискателни към графиките и анимациите в едно заглавие. За това неминуемо сред плановете на компанията е преход от 2D към 3D анимациите, където платформите го позволяват. За да имаме достъпна изследователска и развойна дейност, собствениците на „Империя Онлайн“ основават през 2015 г, „Империя Мобайл“, вече позната като Upnetix - софтуерна компания с фокус върху разработването на мобилни и уеб приложения.

Множеството интересни проекти, по които работят програмистите ни, дават ноу-хау за най-новите и прогресивни технологии на съвременността. Целите на „Империя Онлайн“ се простират и далеч в технологичните новости. Компанията разработва приложения не само за уеб браузъри, iOS, Android, но и за платформи като Windows Universal Apps, Huawei TV, Apple TV и Samsung TV. Студиото прави игри от чиста любов към гейминга, но също така е пълно с професионалисти. Допринасяме за развитието на гейм индустрията в България и по света, за един по-забавен виртуален свят на всеки екран. И желанието ни е до 2025 година да сме в топ 50 на компаниите в гейм индустрията.

Кои са предизвикателствата пред българска компания оперираща на световния пазар?

Пазарите се променят драматично от година на година, на световно ниво конкуренцията е жестока, състезаваме се с най-добрите. Фактът, че идваме от държава без предишни успехи в разработката на игри, бе спънка в началото - малко хора познават България, има известно недоверие към Източна Европа, затова отъпкваме пътеките. Винаги сме се стремели да се фокусираме върху позитивното, като наличието на научна и технологична база в България, която ефективно подкрепя създаването на технологични компании на световно ниво. Разбира се, другите компании са базирани в Западна Европа и САЩ и за тях е по-лесно да разработват игри за високоплатежоспособните си потребители от над 30 години. Трудно бе да достигнем до платформи като Yahoo Games, Wild Tangent и да ги убедим да ни се доверят, но успяхме, затова считаме, че пътищата са вече утъпкани в някои направления за другите български компании, а има и още много, които да извървим, предизвикателствата не са малко.

Имате една много популярна и успешна игра. Работите ли по други заглавия?

Към днешна дата фирмата вече има зад гърба си над 20 заглавия, като набира значителна сила с кадетите, завършили академията “ИТ Таланти”. Един от последните проекти на компанията е Viber Emperors: десетата игра в приложението на Viber и първата българска игра, издадена от тях. Наскоро спечелихме Webit награда с проекта. Ефективната реклама се постига именно чрез бизнес партньори, които притежават голяма база от потребители и солиден опит. За да стъпи успешно на пазара в Близкия Изток, компанията сключи множество споразумения с местни издатели на игри. Визията на играта е изцяло съобразена с културата и традициите дори на отделните държави в БИСА (това са напълно нови игри за Саудитска Арабия, както и за Иран), което прави заглавието много по-привлекателно за всички играчи. Следвайки същия модел, дългосрочните планове пред компанията се простират и до навлизане в азиатския гейм пазар. Целта е да бъде достигнат сериозен ръст в „запалени“ страни като Япония, Китай и Южна Корея, където „геймингът“ е култура и начин на живот. „Империя Онлайн“ разбира значението и стойността на превода и локализацията на своите игри. За да предоставим на верните си играчи от рускоговорящите държави неповторимо преживяване, планираме да обърнем специално внимание на качественото адаптиране на ролевата ни игра Имперски Герой. Почнахме разработка и на VR заглавие.

Какви са следващите стъпки при вас?

Имаме проекти с мобилни оператори, приложения за безплатни разговори, интернет портали и социални мрежи в Европа, Америка и Азия. Изградили сме мрежа от партньори на няколко континента, които публикуват нашите игри от тяхно име с огромни маркетингови бюджети. Игрите ни са силно разпознаваеми, достъпни от почти всички устройства и са се наложили на пазара. Желанието ни е да се превърнем в еталон за гейм индустрията, предавайки наученото до момента на все повече лекции на международни конференции. Благодарение на продуктите ни да характеризираме страната като отлично място с таланти в ИТ сферата. Участия във все повече международни събития за игри, представяйки достойно страната ни на външни изложители.

На какво отдават факта, че в България играта е по-слабо позната, отколкото в други части на земното кълбо?

Гейм индустрията в България е много нишова, а и целта ни винаги е била да се конкурираме с конгломерати с по над 10-15 години опит и огромни бюджети за експерименти. Фирмата постоянно сключва нови партньорства с различни платформи, чрез които разширява географския си обхват. Играчите идват от различни географски райони - Европа (41%), Северна и Южна Америка (30%), Азия (15%), БИСА (14%). Компанията си партнира с добре познати компании в световен мащаб като Facebook, Mail.Ru Group, Microsoft, Yahoo, Google, Apple, Amazon и Huawei. Всички тези партньорства спомагат за привличането на голяма потребителска база към знаменитото заглавие, а много от играчите стават фенове и на новите заглавия на компанията. Вярваме, че през следващата декада ще се роди ново световно хитово заглавие именно в България.

Как би изглеждал гейминг пазарът у нас с правилните инвестиции в следващите 10 години?

Докато страстта и ентусиазмът са необходими фактори за всички разработчици, българите предусещаме очакванията на играчите, проектираме игрите преди разработката им, оценяваме данните след тестване с малка част от играчите и вземаме решения за бизнеса на база реални статистики. Ние сме много практично насочени умове и с правилните инвестиции ще сме хотспот за гейм индустрията в Централна и Източна Европа.

Какво да очакваме от вас на Game Dev Summit!

Ще разкажа за това как ние сме се диверсифицирали от останалите гейм компании, добрите практики от индустрията и кои са били пътеводните ни звезди през годините. Дори и малките фирми могат да изградят успешни марки и да останат в крак с тенденциите в тази динамична индустрия. Просто трябва да се постигне любов към бранда.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    10910

    1

    1Sion1

    18.06 2017 в 03:39

    Империя Онлайн беше велина игра в първоначалната си версия.Свят 1 -международен- класика в жанра.Чиста стратегия и умения.По-късно се появиха комерсиалните версии, които естествено носят приходи на Мони и Добри, но изчезна удоволствието от играта.Помня ги , когато имаха 7-8 човека персонал и идваха на сбирките на играчите.Виждам, че нещата са напреднали в добра посока и им желая успехи.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице