Телевизията и интернет – най-печеливши от реклама

Бистра Величкова 23 април 2013 в 20:40 2708 0

AD Forum - българския рекламен пазар през 2012 г.
AD Forum - българския рекламен пазар през 2012 г.

За изминалата година ръстът на рекламите в интернет е 7%, а в телевизията е 14%. Сериозен е спадът на рекламата в печатните медии (5%) и радиото (29%).

Това съобщи Иво Цеков, изпълнителен директор на "Пиеро 97", като се позова на изследване на ситуацията на рекламния пазар в България за 2012 г.

Увеличението на брутния обем на целия рекламен пазар за България е +8.3%, а намалението на нетния обем е -1.3%.

Увеличението на печалбите от телевизионна реклама е най-голямо – 14% (брутен обем) и 2% (нетен обем).

В пресата брутното намаление е 0.2%, а нетното – 5%. При радиото брутното намаление е 25%, а нетното: 29%. Най-голямо е увеличението за интернет реклама – 7% нето. 

На базата на тези резултати се очаква пазарът да падне с 3%, допълни Красимир Гергов, председател на Асоциацията на комуникационните агенции.Ако има втори парламентарни избори обаче, може да се увеличи.

За момента външната реклама е с ръст 3.7%.

Дигиталните билбордове, които са много успешни и печеливши в Америка и Европа, у нас нямат такъв успех за момента, каза още Цеков.

Най-големите платформи за реклама остават световните гиганти Google и Facebook. Повече от половината онлайн реклама в България отива в тези платформи.

В интернет най-голям рекламен дял има дисплей рекламата (импресии) – 80%. Най-много инвестиции за реклама в онлайн медиите отиват в новинарските сайтове, след тях са бизнес сайтовете и тези с имейли.

Наблюдава се бързо развитие и в ръста на мобилната реклама. В световен мащаб това е най-бързо растящият сектор, коментира Иво Цеков. У нас близо 1.2 млн. българи притежават смартфони. 

В България достъпът до Wi Fi и 3G е добре развит, което е добра основа за онлайн реклама през мобилния телефон. Тази година цената на мобилна реклама е намаляла.

Най-големите рекламодатели за 2012 г. са били компаниите Procter & Gambele, Крафтс Фууд, Globul, Nestle, L'Oreal, Мтел и др.

Повече информация относно анализа на българския рекламен пазар за 2012 г. може да видите в презентацията на Иво Цеков ("Пиеро 97"), която той представи на конференцията “AD Forum 17”. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови