Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ-България) написа писмо до премиера Марин Райков, разтревожена от скъпите цени за предизборна реклама в държавните медии. Според асоциацията цените са по-високи в сравнение с предишни изборни кампании и ще поставят в неравностойно положение новообразувани партии и инициативни комитети, които не ползват държавна субсидия.
Авторите на писмото припомнят на Марин Райков, че правителството му е поело недвусмислен ангажимент за консултации с гражданите. Според организацията тарифа от 200 лв. за минута участие в диспут дискриминира извънпарламентарните партии, давайки предимство на големите формации, които ползват значителна държавна субсидия.
Рекламните тарифи за Избори 2013 по БНР и БНТ бяха утвърдени на първото заседание на новия кабинет (виж по-надолу). Цените са изготвени по предложение на ръководствата на държавните радио и телевизия.
Въпреки икономическата криза, цените на различните форми на медийно отразяване са повишени спрямо предходните предизборни кампании, коментират от АЕЖ-България в писмото си до министър-председателя.
"АЕЖ изразява загрижеността си, че служебното правителство продължава практиката на предходните управления за поставяне на силно ограничаващи бариери за правото на достъп до свободен информиран избор на гражданите."
Подобни финансови бариери могат да ограничат конституционно гарантираното право на българските граждани да избират или да бъдат избирани или биха могли да доведат до нерегламентирани или корупционни практики или зависимости, породени от необходимостта да бъдат събрани средства за предизборната кампания. Същевременно подобна финансова бариера поставя в неравностойно положение партии, коалиции, сдружения и/или инициативни комитети, които участват за първи път на избори и не са разполагали с държавна субсидия спрямо тези, които вече са имали такава възможност на разположение, пише още в писмото.
Според приетото от Министерския съвет постановление цената за минута клип по БНТ в различните часови пояси през делничните дни ще струва между 330 лв. и 2255 лв., а през почивните дни между 330 лв. и 2800 лв. Встъпителните и заключителните клипове са по 1400 лв. на минута. Хрониките, в чиято цена са включени и разходите за изработка на репортажа, ще струват 920 лв. и 1150 лв. на минута в зависимост от това дали се излъчват в делничен или почивен ден, а цената за минута диспут, излъчен по БНТ ще струва съответно 180 лв. и 200 лв. По-ниски са цените, одобрени с тарифата, за излъчване по БНТ 2 и БНТ Свят.
Излъчването на клип до 30 секунди в радиопредаванията на програма „Хоризонт” на БНР ще струва 150 лв. и 190 лв. според часовия пояс, хрониката е 300 лв. на минута, а диспутът – 70 лв. на минута. За програма „Христо Ботев” и за регионалните радиостанции на БНР тарифите са по-ниски.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
21.03 2013 в 21:15
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
21.03 2013 в 19:03
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
21.03 2013 в 16:34
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Vitorio
Тръмп номинира Робърт Кенеди-младши за здравен министър
КАБРОН
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
lans link
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
dolivo
Русия върти консулски услуги в централата на БСП във Варна
Д-р Мазникуров
Тръмп номинира Робърт Кенеди-младши за здравен министър
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си