Питагоровата теорема ще се учи в VI клас, събиране и изваждане до 100 – още в I

Последна промяна на 14 септември 2012 в 17:15 7098 9

Милена Дамянова, зам.-министър на образованието Снимка: БГНЕС
Милена Дамянова, зам.-министър на образованието Снимка: БГНЕС

Питагоровата теорема ще се учи в шести клас, а не в девети, предвижат проекти за промени в учебните програми по математика (I-VII клас).

В други европейски държави Питагоровата теорема не се учи толкова късно, промяната се налага и заради ниските резултати на българските ученици по математика в международното изследване PISA, каза зам.-министърът на образованието Милена Дамянова.

От предложените промени по математика е видно, че основно те са насочени към облекчаване на материала в VII клас, когато учениците се явяват задължително на външно оценяване, и прехвърлянето му в други класове.

Например темата „Трапец“ отпада от програмата за седми клас и се прехвърля в осми. Седмокласниците няма да учат и параметрични уравнения.

Първокласниците вече ще учат темата „Числата 10, 20, 30... 100. Събиране и изваждане с тях“ в I клас, а не във II, както беше досега. Целта е „да се осигури повече време за автоматизиране на табличното умножение и деление“, аргументират се експертите от образователното министерство.

Промени предстоят и в обучението по „Информационни технологии“ (V-VII клас). Предложените нововъведения в тази област изглеждат остарели още преди приемането им – петокласниците например ще бъдат обучавани как да работят с електронна поща и как се търси информация в интернет. Чак в VI клас на децата ще се обяснява как да се пазят в интернет.

Крайната оценка по предмета ще се формира по следния начин: 50% от работата по проекти или индивидуално портфолио, 25% - оценки от контролни, 25% - оценки от текущи изпити.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12.02 2013 в 18:32

То, учениците за всеки един предмет изучаван в училище казват, че няма да им помогне в живота. Според тях изобщо не е нужно да ходят на училище, или ако ходят, да изучават само компютри и някакъв чужд език (евентуално). Трагедия!

16.11 2012 в 10:05

Какво е файл биха се затруднили да дадат определение дори студенти от ФМИ. Това е доста абстрактно понятие и зависи от операционната ситема.

16.11 2012 в 10:02

Вие сте запознат, както казахте с материалите по информационни технологии. Бихте ли ни осветлили какво се пише като материал, който да изучават децата в областта на информационните системи или технологии, тъй като областта на ИТ е наистина огромна?

16.11 2012 в 09:57

Математиката е изключителна дисциплина. Една от най-красивите науки. 99% от децата нямат шанс да разберат това по простата причина, че системата на образованието пише сухи планове и програми и какво ли не, но никъде във философията на тази система не е дори загатнато за това, че ОСНОВНАТА МИСИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО Е ДА ВЪЗПИТАВА, А НЕ ДА РОБОТИЗИРА МАЛКИТЕ ХОРА.

16.11 2012 в 09:52

Колкото и брилянтно да са написани плановете, в крайна сметка е важен резултатът на изхода, т.е. казано опростено какво са разбрали децата, че е математиката. За повечето от тях, математиката е ненужен предмет, ЧИЕТО ПРИЛОЖЕНИЕ ТЕ НЕ ВИЖДАТ в реалния живот, който ги заобикаля. Училището изглежда има идея как да напъха в главите им формулите за трапец или прословутата питагорова теорема, но не им отговаря на простия въпрос "Това за какво ми е?"

26.09 2012 в 13:58

За математиката промените наистина са логични, защото съвременните деца като че ли доста лесно се справят с тази дисциплина. За информационни технологии според мен трябва да се обмисли по-сериозно програмата. Нашият опит е следният: в пети клас синът ми, не си спомням по какво помагало учеха, но първият срок зубреха определения наизуст - сложно словесно определение за папка (при все че описателното име говори само за себе си), за файл. Което беше смислено единствено за развиване на умението да се учи наизуст. Един ден се върна смеейки се, като каза, че си бил качил на училищния компютър някаква игра, а госпожата, за да я махне, изтрила иконката от десктопа. В Германия например изучават петокласната ни програма по компютри още в първи и втори клас, като правят разни образователни игри по много симпатични детски учебни сайтове, подозирам спонсорирани и развити от министерството.

15.09 2012 в 14:49

Тая така я е чукнал Питагор, че и личи. Тая е олигофрен бе.

15.09 2012 в 09:11

Защо не започнат от първо клас да учат направо тригонометрия. Те и без това си завършат неграмотни от толкова много и ненавременно изучаване на каквато и да е материя от образованието ни. Дерзай Милена! Ти също си неграмотна.

14.09 2012 в 18:28

Нещата, които променят в програмата по математика са логични. Първокласниците определено трябва да стъпят по-напред заради вече въведената задължителна "предучилищна". Колкото до питагоровата теорема - не се наемам, защото не съм запознат в детайли с учебната програма - доколко ще се изучава, доколко в следващите години ще се припомня и доразвива темата? Ще има ли "дупки", в които учениците ще забравят вече наученото, или такива няма? Все важни неща.

Досегашната ни програма по математика не беше никак слаба. Това, че за определени класове получаваме слаби резултати е някакъв проблем, който обаче според мен се тушира с много високите ни резултати в други. Ако се прави реформа, която да ни вкара в някаква уравниловка с другите, аз лично не съм съгласен, че е задължително нужно. Важен е крайният резултат, този който идва в 10 клас, когато учениците свършват задължителното си обучение.

Иначе някои от оценките, които давате ми се струват напълно неуместни. Това, което сте казали за курсовете по информационни технологии ми се струва, че е крайно глупаво и показва, че никога не сте разлиствали учебните пособия по този предмет. Аз случайно съм запознат с тях и мога да кажа, че в момента се пишат доста добри неща в тази сфера.