При изключително лоша организация Министерството на образованието и науката представи много важните и за учениците, и за самата система на образование анализи на резултатите от изпитите след VII клас и матурите.
Министърката на образованието Анелия Клисарова забави началото на продължилата повече от час и половина пресконференция с поне 10 минути, поздрави журналистите и поиска да ù задават въпроси преди дори да са видели презентацията с анализите на резултатите от най-големите изпити за държавната образователна система с обяснението, че много бърза и трябва да си тръгне.
От самите резултати (немалка част от графиките са направени така, че да не могат или трудно да се разчетат) са извадени или липсва част от важна информация - те не съдържат абсолютно никакви данни за резултатите от частните училища в България, за които министърката вече обяви, че държавата няма да плаща единния държавен стандарт, полагащ се за издръжката на всеки ученик в България по Конституция (в разрез с предписание на Комисията за защита от дискриминация, чието изпълнение по закон е задължително).
Така остана съмнението, че резултатите на частните училища се крият, за да не се види, че са много по-високи от държавните.
МОН скри и резултатите от най-малките училища - с по-малко от 20 ученика, за които пък се предполага, че резултатите са скандално ниски.
На въпрос на OFFNews какви са данните за резултатите от изпитите в частните училища шефката на една от дирекциите в МОН Евгения Костадинова отговори явно на съвсем друг въпрос - че частните училища били различни по вид (профилирани, професионални...).
Още в началото експертките в МОН побързаха да уточнят, че анализите им не съдържали данни за училищата с по-малко от 20 ученици. Журналистите така и не получиха смислен отговор на въпроса защо.
В същото време от статистиката за училищата с най-високи резултатите в цялата страна от матурите отново стана ясно, че №1 е не държавно или общинско училище, а Американският колеж.
На пресконференцията стана ясно, че най-често допусканите грешки от седмокласниците са при употребата на пълен член и при замяна на "и" с "й" и обратното. Експертките в МОН обаче бяха пропуснали да уточнят в процент или цифри какво означава "най-често" в конкретните два случая.
За сметка на липсващата важна информация в "анализите" се сравняват несравними неща - например резултатите от външното оценяване в IV и VII клас, от което не стана ясно точно какво се анализира и какви изводи си прави МОН.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
27.07 2013 в 01:09
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
21.06 2013 в 11:01
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
15.06 2013 в 21:39
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
14.06 2013 в 14:53
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
13.06 2013 в 19:00
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
12.06 2013 в 16:10
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.06 2013 в 23:20
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.06 2013 в 22:40
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.06 2013 в 21:10
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.06 2013 в 18:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас