С над 50% е намалял броят на загиналите при пътнотранспортни произшествия в градовете през 2020 г., въпреки че трафикът се е увеличил. Това съобщи Малина Крумова, председател на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП) пред бТВ. По данни на Столична община интензивността на трафика по натоварените кръстовища в София през втората половина на изминалата година е отбелязал ръст от 20%.
"Данните за пътния травматизъм в градовете показват, че не само COVID-19 е причина за значителния спад", подчерта Малина Крумова. По думите ѝ в условия на пандемия много хора предпочитат да пътуват със собствените си автомобили за сметка на градския транспорт, което води до увеличение на трафика в градовете. Оптимистична тенденция е, че на този фон намалява и броят на загиналите пешеходци при ПТП с близо 45%. Значителен спад отбелязват и двете области с най-интензивно движение – София и Пловдив, съответно с 53% и 39%.
При съпоставка на данните от 1990 г. до днес се отчита намаление от 4 пъти на броя на загиналите при ПТП, въпреки че тогава трафикът и броят превозни средства са били в пъти по-малко. България изпълнява и заложената цел за намаляване броя на тежко ранените при ПТП за десетилетието, стана ясно от представената информация.
За периода 2010–2020 г. страната ни е постигнала намаление от 36% на тежко ранените и над 40% на загиналите при катастрофи. "Тези данни не са повод за радост или успокоение. Страната ни тръгва от много високи стойности на пътния травматизъм и пред нас има още много работа, за да постигнем устойчивост на резултатите", подчерта Крумова.
За 2019 г. са установени 60 участъка с концентрация на ПТП, а в момента е в ход анализът за изминалата година по направления. "Съвместно с Агенция "Пътна инфраструктура" са направени инспекции на всички тези участъци и са предприети действия за повишаване на пътната безопасност", обясни председателят на ДАБДП.
По информация от АПИ над 147,5 млн. лв. от бюджета са инвестирани през 2020 г. в безопасността по републиканските пътища. В тази сума са включени средствата за нови ограничителни системи, пътни знаци и маркировка. Осигуреното финансиране е четири пъти повече в сравнение с 2019 г. и над 6 пъти повече спрямо 2018 г.
Предстои създаването на е-платформа, през която хората да могат да подават сигнали при нередности на пътя, съобщи още Малина Крумова. Това е залегнало в предложенията за промени в Закона за пътищата, които са подготвени съвместно с Министерството на регионалното развитие и благоустройството и предстои да бъдат разгледани в НС. Очаква се платформата да бъде разработена в рамките на 2 г. от влизане в сила на закона, а в нея ще бъдат включени всички стопани на пътища, които ще бъдат задължени след подаване на сигнал да дадат информация на подателя какви мерки са предприети за отстраняване на проблема.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста