Китайски учени: COVID-19 има две мутации

OFFNews 04 март 2020 в 16:31 3589 0

Китайски учени твърдят, че вирусът COVID-19 има две генетични мутации: S-cov и L-cov., пише National Science Review, цитиран от ТАСС.

Според специалистите по-опасен е L-cov, тъй като се предава по-лесно и нанася по-сериозни щети на дихателната система.

Изследването е проведено от екип учени от два водещи университета в Китай - Пекинския, Шанхайския и от Китайската академия на науките.

В своето проучване на гени, в 103 проби от коронавирус, който носи името SARS-CoV-2 и причинява заболяване, наречено COVID-19, те откриват две отделни версии, които са кръстили L и S.

Според специалистите около 70% от пациентите са се заразили с L щам, който е по-агресивен и по-бързо разпространяващ се от S. Но с времето L е станал по-рядък, докато S е станал по-често срещан.

S е по-малко агресивен, но се смята, че е първият щам на вируса и продължава да заразява нови пациенти.

Според специалистите това се обяснява с факта, че симптомите му са по-леки и много от хората боледуват по-дълго, преди да потърсят специализирана помощ. Това увеличава риска от предаването му.

Учените смятат, че тези открития потвърждават необходимостта от по-нататъшни незабавни, всеобхватни проучвания, които комбинират геномни данни, епидемиологични данни и диаграми на клиничните симптоми на пациенти с коронавирусна болест 2019 (COVID-19).

Повече за изследването можете да прочетете тук.

X

Да помогнем на украинските деца!