Дистанционното банкиране - мисия възможна и в България

OFFNews Последна промяна на 25 октомври 2021 в 14:36 1862 0

Интернет, електронно или онлайн? Без значение как назоваваме този тип банкиране, в същността си то предлага една специфична и удобна услуга за всички нас - да управляваме парите си дистанционно, без да се налага да посещаваме физически банков клон и да подготвяме множество документи. Но дали всъщност всичко това е така?

Онлайн банкирането се превръща в един от най-популярните инструменти за извършване на банкови услуги в световен мащаб. Според проучване нa Eurostat, през 2020 г. близо 58% от населението на Европейския съюз използва интернет за извършването на банкови дейности.

Еволюцията при дистанционното банкиране започва още през 80-те години на миналия век, когато тази услуга предлага възможност за дистанционно управление на финансите чрез модерната за годините си тогава система телетекст. Това се случва в Ню Йорк, където местна банка тества иновативния начин за предоставяне на банкови операции от разстояние и полага началото на този тип услуги по целия свят. Следват години на бавен ръст сред потребителите на тази услуга, като все по-бързото развитие на глобалната интернет мрежа позволява за пръв път през 1994 г. банките да предоставят на клиентите си продукта “Онлайн сметки”. Тази тенденция продължава плавно и през следващите години. През 2006 г., например, близо 80% от банките в Северна Америка вече предлагат удобната услуга за интернет банкиране.

Днес обаче онлайн банкирането определено е още по-достъпно, като банковите процеси, от които имаме нужда, спокойно могат да бъдат открити на нашето удобно смарт устройство, с което сме всеки ден. Кредитиране, плащане на сметки, парични преводи, информация за валутните курсове и още куп други предимства са на разположение през цялото денонощие за клиентите на онлайн банкирането.

Но въпреки цялото това удобство определени случаи изискват нашето важно присъствие във физически банков клон, за да получим исканата от нас услуга. Друг важен елемент е кредитирането, което днес е по достъпно от всякога.

Истината е обаче, че независимо дали използваме онлайн банкиране или не, редица банки изискват личното ни присъствие, за да подпишем нужните за тях документи. Във времето, в което имаме удоволствието да живеем, такова посещение може се окаже сериозна пречка пред нас, особено ако имаме спешна нужда от финансови средства.

Но възможно ли е да имаме пълно дигитално банкиране, което да елиминира посещението в банковите офиси? Това е основната идея на първата изцяло дигитална банка в България Bigbank, която това лято стъпи официално и у нас. С операции в редица европейски държави като Естония, Латвия, Литва, Швеция и Финландия, нейната дейност е насочена към предлагането на надеждни, модерни и удобни онлайн банкови услуги.

Към този момент в България дигиталната банка предлага потребителски кредити за индивидуални клиенти, като тяхното желание е в близко бъдеще депозитните сметки също да присъстват в тяхното портфолио.

Потребителите могат да направят избор между няколко вида потребителски заеми с матуритет до 10 години, като одобрението се осъществява до 30 мин. Благодарение на платформата на Bigbank, идентификацията, кандидатстването и подписването на договори се осъществява по дигитален път и в най-удобния за нас момент. В допълнение, клиентите могат да избират между малък потребителски кредит, финансиране, предназначено за покупка на автомобил или ремонт на жилище, както и неговото обзавеждане.

Изцяло дигиталната Bigbank позволява на нас - клиентите да бъдем обслужвани бързо и достъпно по метода на банкиране от разстояние, но в същото време изцяло различно от това, което традиционните банки предлагат. При Bigbank получаваме модерно банкиране, изградено изцяло около нашите нужди - с повече гъвкавост и без компромис в качеството на обслужването.

Именно модерния дигитален процес на кандидатстване, одобрение и получаване на средствата директно в банковата ни сметка, е най-доброто изражение на концепцията за банкиране от разстояние, за която още през 80-те години на миналия век мечтаят потребителите. В крайна сметка не е важно дали банката ти позволява да управляваш парите си дигитално, да имаш онлайн сметка, което така или иначе другите банки предлагат, а банковият ти партньор да ти пести най-ценното - времето. Добрата новина е, че това удобство вече е налично и у нас, благодарение на Bigbank.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови