На 15 септември в с. Златна Панега ще се проведе офроуд състезание. Селото се намира в Северна България, община Ябланица, област Ловеч.
В село Златна Панега се намира вторият по големина циментов завод в България, както и най-големият карстов извор в България „Глава панега“ (със среден дебит 2500 л/сек).
Състезанието ще е тип Траял. Ето и повече детайли:
ПРАВИЛНИК ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА СЪСТЕЗАНИЕ ПО ЛЮБИТЕЛСКИ ОФРОУД „ЗЛАТНА ПАНЕГА 4x4 15 Септември 2012“
1. Участие:
1.1 Състезанието е между високо проходими автомобили 4x4 с две оси и максимална допустима маса до 3,5 тона.
1.2 Състезанието се провежда по затворено маркирано трасе с естествени и изкуствени препятствия.
1.3 Право на участие имат всички правоспособни водачи, с изключение на употребилите алкохол или упойващи вещества.
1.4 Автомобилът, с който ще се състезава екипажа, трябва да бъде обурудван с предпазни колани и пожарогасител.
1.5 Състезателите трябва да имат помощник (навигатор), който да ги насочва по трасето.
1.6 Екипажът задължително трябва да носи каски по време на състезанието.
1.7 Участник под 18 г. трябва да бъде придружен от родител, който да даде писмено разрешение за участие на лицето.
1.8 За участие в състезанието екипажа е желателно да даде предварително заявка.
1.9 Такса за участие – 20лв.
1.10 Записване за участие до 9.30ч. на 15 Септември
1.11 Старт – 10.00ч.
1.12 Теглене на жребий за номер по време на записване.
1.13 Стартиране по номера според изтегления жребий.
2. Безопасност:
2.1 На старта екипажа задължително трябва да бъде със закопчани предпазни колани и сложени каски.
2.2 Автомобил без пожарогасител, който да бъде закрепен не се допуска до старт.
2.3 Водача на автомобила няма право да разкопчава колана или да сваля каската по време на състезанието.
2.4 Навигатора може да свали каската, само когато е извън колата.
2.5 Преминаването на финалната линия става след като екипажа е със сложени каски и закопчани колани.
2.6 Навигатора трябва да бъде със закопчан колан, когато е вътре в колата.
3. Състезание:
3.1 Състезанието се провежда в затворено трасе, оградено с колчета и ленти.
3.2 Трасето е направено по естествени препятствия с добавка на няколко изкуствени.
3.3 По дължината на цялото трасе и на всяко препятствие ще има съдии, които ще наблюдават и оценяват състезателите.
3.4 Състезателите могат да ползват лебедки, джекове, пътеки и др., които трябва да бъдат в оборудването на автомобила и да са добре закрепени.
3.5 Има фиксирано максимално време за преминаване на трсето, което е 20 минути.
3.6 На всяка една от зоните означена като препядствие ще има асистираща машина, осигурена от организатора.
3.7 По време на състезанието публиката няма право да помага на състезателите, освен чрез съгласието на екипажа и разрешение от съдията на даденото препятствие.
3.8 Ползването на асистираща машина става, след като член на екипажа поиска това от съдията на даденото препятсвие.
3.9 Разрешава се ползването на земекопни инструменти като кирки, мотики, лопати и др., но само ако не се поврежда или променя съответното препятствие.
3.10 Трасето е разделено на зони. Екипажа има право да заобиколи някоя от тях, ако прецени, че не може да я преодолее, за което се отнемат точки.
3.11 Трасето НЕ е обезопасено за състезатели и публика.
3.12 При повреда на автомобил или отказване на състезатели, трябва да се уведоми съдията за прекратяване на състезанието.
3.13 Главният съдия има право да прекрати участието на екипаж за грубо неспазване на правилата и непристойно поведение.
3.14 При повреда на автомобил по време на състезанието организатора не носи отговорност.
3.15 След финала, автомобилите не трябва да пречат на състезанието и останалите участници.
3.16 Ремонти могат да се извършват, стига това да не пречи на състезанието.
4. Начин на оценяване:
4.1 Оценяването на екипажите ще бъде с време като наказателните минути се прибавят.
4.2 Времето ще бъде от значение за състезателите.
4.3 Минути се прибавят за:
- Заобикаляне на препятствие - 10 мин.
- Ползване на асистираща машина - 3 мин.
- Ползване на лебедка - 1 мин.
- Ползване на пътека, трупче, подпора - 0.30 мин. За всяко!
- Съборено колче - 1 мин. - паднало на земята или счупено.
- Настъпване или скъсване на лента - 2 мин.
- Помощ от публиката - 5 мин.
- Ползване на оборудване внесено от вън - 5 мин.
- Пресичане на финала без навигатор - 10 мин.
- Сваляне на каска на водача - 10 мин.
- Неспазване указание на съдия - 10 мин.
- Незакопчан колан - 10 мин. - пилот или навигатор.
4.4 На екипаж незавършил състезанието, му се засичат 40мин. наказателно време и времето, с което е преминал препятствията. Отделно за всяко препятствие, през коeто не е минал се взимат по 10мин.
4.5 Сбора от време решават крайния победител.
Награден фонд ще има и той е както следва:
1-во място – 500лв.
2-ро място – 300лв.
3-то място – 200лв.
В допълнение най-атрактивният участник ще вземе 100 лв. бонус.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)