Новата ни анкета: Трябва ли да имат таван лихвите на бързите кредити?

OFFNews Последна промяна на 04 април 2014 в 16:37 1647 16

Таван върху лихвите на кредитите.

Преди седмица парламентът прие на второ четене текстове от Закона за потребителските кредити на второ четене депутатите сложиха таван на лихвите на потребителските заеми, като в тях вече се включват и тези до 400 лева, известни като бързи кредити.

Таванът за лихвата ще е около 50% или пет пъти законната лихва, която в момента е 10.04%.

Новите текстове в закона бяха внесени от Йордан Цонев от ДПС, но предложението за тавана беше на Георги Кадиев и на Георги Анастасов от левицата.

Фирми, които предлага бързи кредити, както и банките веднага скочиха срещу ограничението и предупредиха, че ще е много по-трудно в бъдеще да се вземе бърз кредит. Някои икономисти се застъпиха за тях.

За тавана на лихвата върху кредитите - или си с хората, или с лихварите, отговори им Кадиев.

Пуснат беше слух, че Цонев ще предложи прегласуване на текста за тавана, тъй като работата по приемането на целия закон на второ четене не е приключила.

Затова в новата си анкета Ви питаме: Трябва ли да имат таван лихвите на бързите кредити?

Отговорите са:

Да, защото лихварите са кожодери.

Не, защото не може държавата да регулира бизнес отношения.

Нужна е регулация, но не по този начин.

Аз такива кредити не тегля.

Можете да гласувате в долната дясна част на страницата.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.04 2014 в 23:56

тези фирми работят със собствени средства, а и никой с шутове не вкарва клиенти офисите. Трябва да се заемат първо с банките, защото подписваш договор за една лихва, но тя се променя всеки месец, пак под формата на такси и застраховки. Тези промени отново са предизборни. От тези фирми влизат много пари в хазната- май ще стане като със забраната за пушене. С тези промени ще стане по- лошо са бедните Българи, кои ще им дава заеми да си платят сметките. Има фирми, които не са кожодери, а коректни.
И накрая- не мислят как да намалят бедното население, а правят опити още да обеднеят. РАН- ЪТ е в действие

07.04 2014 в 22:37

Да, не защото лихварите са кожодери. Каква е тази анкета, все едно ни карате или да мразим лихварите или да сме против. Тавана е мярка, която се взема, когато държавата е неспособна да контролира разходите по друг начин. Ако питате мен засега, докато държавата ни не се оправи, това е страхотна мярка. За съжаление като гледам, органите защитаващи хората пред институциите няма скоро да започнат да работят в България, така че за съжаление ще остане перманентна, но... какво да се прави... Хубава работа, ама българска...

06.04 2014 в 17:42

Нужна е регулация, но не по този начин.

05.04 2014 в 00:04

Какво мисли моят Идол - Каролев, по този въпрос.

04.04 2014 в 22:20

Хора това са лобистки закони пак ви лъжат .няма смисъл фирмите да имаат капитал 3 милиона защото те не са банки и оперират със собствени средства и за собствена отговорност .Слагането на този праг цели единствено да се разчисти пазара за големите играчи и за арабски капитали .защо данччо цонев скочи срещу тавана на лихвите ,а тои внесе проекта за бързите кредити? защо икономисти си промениха коренно мнението за 3 дни .

04.04 2014 в 20:15

Процедурни хватки осуетиха приемането на последните промени в закона за кредитите
Последните останали неприети промени в Закона за потребителския кредит не бяха гласувани на второ четене в петък поради "процедурни обструкции", съобщи в писмо до медиите депутатът от левицата Борис Цветков.
От думите му става ясно, че по процедурни причини, наложени от председателстващия заседанието, не се е стигнало до гласуване на останалите текстове. Самият Цветков и негови колеги предлагат да влязат още два допълнителни текста, единият от които вкарва в закона обжалваемост на оценките на ипотекираните имоти.
Вторият предложен текст дава възможност да се продоговарят и стари кредити според новите условия, въведени от променения закон. Според този текст в тримесечен срок от слизането в сила на промените в закона, кредиторът, (тоест банката), е длъжен да предложи на кредитополучателя променен съобразно новите условия договор. Ако клиентът не се съгласи, остава да действа първоначално сключения договор.
"И двете предложения засягат значителен брой български граждани и се очаква с интерес какво Народното събрание ще реши и конкретно как ще гласува всеки народен представител. В българското общество се разгърна широк дебат, хората бяха запознати с различните позиции по проблемите (тези различни виждания са представени и в парламента) и остава всеки колега според собствените си виждания и ангажименти към избирателите да реши как гласува", написа Борис Цветков.
Текстовете остават за следващата седмица, като вероятно ще предизвикат възражения и дебати. Така например само преди няколко дни неочаквано депутатът от левицата Георги Кадиев предложи в залата фиксирането на таван на разходите по обслужването на кредитите. Гласуването стана много бързо, предложението бе прието и така се оказа, че към момента според ограничението "Кадиев" лихвите плюс разходите по кредита не могат да надхвърлят около 50% от стойността на целия кредит.
Срещу това предложение скочиха фирмите за бързи кредити, които обявиха, че повечето от тях ще спрат да работят в тази ниша, а хората, които масово прибягват до малки необезпечени кредити, ще се насочат към сивия сектор - лихварството.

04.04 2014 в 18:46

Атила18:05 04 апр 2014
Това от НеНовините ли е? :)

04.04 2014 в 18:05

В България всичко произвеждахме всички работеха и бизнесмените държаха в затвора,80%процента от хората си построяваха апартамент за няколко години и пари в банката им оставаха, в Севлиево и Габрово имаше повече заводи отколкото къщи,Манчестър и Детройт в България,по младите да питат по старите ,а да не четат глупости в интернета как лошо било в комунизма,в България имахме уникален Бай Тошевски комунизъм

04.04 2014 в 17:58

Не, защото не може държавата да регулира бизнес отношения.

04.04 2014 в 17:58

Трябва да има ясни правила и нищо повече. Ако аз ти предложа лихва 100000%, никой не те е бил в тъпата глава да се връзваш! Като се вържеш, няма какво държавата да ти е виновна - тва не ти е бащиния и тази куха глава на раменете служи да взема решения и да поема отговорността за тях.