Давам си сметка, че откъсването на Българската армия от една силна зависимост ще бъде много трудно, но се нагърбвам с тежката задача, въпреки че ще спечеля много врагове и негативи. Аз започнах този процес.
Това се казва в изявление на министъра на отбраната, публикувано на сайта на министерството. По-рано днес в парламента Николай Ненчев даде брифинг за журналисти, на който отказа да даде конкретен отговор за това, дали е готов да понесе политическата отговорност, ако ремонтът на двигателите на МиГ-29 доведе до рискове за пилотите или други нежелани последици.
Няколко часа по-късно с нарочно изявление Ненчев внася яснота в това, което е искал да обясни в парламента. Той благодари на парламентарните сили, които са подкрепили споразумението. Според Ненчев сигурността на полетите и пилотите е гарантирана изцяло от полска страна
"За нас това е важно споразумение, което дава гаранции, че българската авиация ще продължи да изпълнява задълженията си по охрана на въздушното пространство. Това е началото на дългосрочно партньорство. То ще гарантира възможността на българските пилоти да летят със съвременно оборудване. Днес многократно подчертах, че полската страна, която е наш партньор и съюзник в ЕС и НАТО, дава гаранции за качеството на ремонта и сигурността на полетите. Мога спокойно да отговоря на нападките относно сигурността на българските летци и да заявя, че заставам категорично зад решението си като министър да се сключи този договор", се казва в изявлението.
По повод нападките за това, че Полша няма резервни части, с които да ремонтира двигателите, Ненчев пояснява, че страната сама е ремонтирала 39 свои самолета МиГ-29 за последните 10 години. "През това време няма нито един аварирал самолет. Питам моите опоненти: това не е ли достатъчна гаранция? Не е ли достатъчна гаранция за сигурност това, че Полша сама произвежда по-голямата част от резервните части за самолетите си? Не е ли достатъчна гаранцията на държава, с която сме заедно в ЕС и НАТО?"
Ненчев е категоричен, че Полша ремонтира изтребителите МИГ-29 по собствена документация и не се нуждае от руски лиценз. Пълен списък на необходимите документи е включен в анекс към споразумението, полският национален орган по осигуряване на качеството на продукцията за нуждите на полското Министерство на националната отбрана е отговорен за осигуряване на качеството при ремонта на двигателите. Прилага се и система за управление на качеството AQAP 2120, разработена и приета от НАТО.
Според министъра съпротивата срещу споразумението показва, че 11 години след приемането на България в НАТО "въпросът с нашата принадлежност отново стои".
"Днешните дебати в Народното събрание явно показаха, че някои партии от българския парламент подлагат под съмнение избора на обществото. Но гласуването в залата ме обнадеждава, защото показа, че мнозинството от депутатите в Народното събрание разбират, че времето се е променило и призраците от миналото не могат да ни достигнат", се посочва още в изявлението.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
28.11 2015 в 14:56
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.11 2015 в 20:24
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.11 2015 в 17:20
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.11 2015 в 16:42
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.11 2015 в 16:42
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара