Комисията по транспорт на Европейския парламент гласува без обсъждане днес предлаганите промени в правилата за работата на дружествата за международни пътни превози, съобщава БТА.
Отхвърлено бе предложението водачите да се прибират у дома "възможно най-често, поне веднъж седмично".
Прието бе предложението водачите да имат право да ползват "нормалната седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа, ползвани като обезщетение за предишни намалени седмични почивки, във всички зони за паркиране със специален сертификат".
Промените предвиждат международните водачи да могат да прекарат у дома или на друго място по техен избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа, след всеки четири последователни седмици.
Въвежда се определение за "дом" на водача - там, където той е регистриран по адрес в държава от ЕС. Когато водач избере да се върне за почивка у дома, работодателят ще трябва да му предоставя средства за това.
По желание на водача дневните почивки ще може да бъдат ползвани в превозното средство, ако то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно.
Предвижда се обособяването на охраняеми паркинги за почивка по международните пътища, които ще бъдат обозначени, сертифицирани и ще отговарят на много условия, включително за достъп до тоалетна, вода, душове, храна и безжичен интернет.
Предлага се въвеждането на интелигентни записващи устройства в камионите за международни превози. Службите за проверка ще могат да разчитат данни от устройствата от разстояние, а устройствата ще трябва да съхраняват данните по два месеца. Устройствата ще имат спътникова връзка и ще записват часовете на работа и почивка, както и държавите, през които превозното средство е преминало.
Всички тези предложения ще залегнат в предстоящите преговори между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета на ЕС.
Джамбазки: Победа в битката, дано и във войната
След заседанието на комисията, където днес бях заместващ, законът на Макрон бе разбит на парчета. Остава възможността да се почива в кабината, при липсата на определени и сертифицирани паркинги, заяви евродепутатът от групата на Европейските консерватори и реформисти и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки.
Почивката след 21 дни остава, но никъде не се казва мястото, където тя трябва да бъде извършена. Най-голямата победа, която постигнахме, е че директивата за командироване няма да се отнася за транспортните работници, коментира Джамбазки.
Показахме, че заедно можем да се преборим. Разбихме на пух и прах твърдението, че малките държави не ги зачитат. Благодаря на всички, с които водехме тази битка. Но да не се отпускаме. Има още стъпки, докато доведем войната до край, каза още заместник-председателят на ВМРО.
Новаков: Капитулация на пакета "Макрон"
Като капитулация на пакета "Макрон" определи евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков одобрените от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност.
Новаков е единственият български евродепутат, който имаше право да гласува днес и е един от авторите на одобрените поправки.
Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа, каза евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир