От вас: Проверете си сметката, може да плащате за спортни канали, без да знаете

Последна промяна на 01 септември 2017 в 10:36 15181 8

Възможно ли е абонати на МТел да плащат във фактурите си за платени телевизионни канали, за които не са се абонирали? Оказва се - да.

За това сигнализира нашият читател Петър Петков, който от две седмици се опитва да разбере защо мобилният оператор му начислява такса за пакет спортни канали.

Петър Петков решил да плати сметката си към Мтел през интернет, видял, че за пореден месец тя е по-висока от очакваното. Сетил се, че е звънял в чужбина и разгледал обобщената фактура. Освен международните разговори обаче видял, че плаща на телекома за спортните им канали, които никога не е гледал. Така възникнал въпросът: "Аз кога съм се подписвал за тези канали?".

Този случай може да ви звучи познат, защото Петков не е единственият клиент на МТел, който се оказа абонирам за новата тв услуга. В началото на тази година телекомът пусна промоционално новите си спортни канали, като до 1 април те бяха безплатни за гледане, а след тази дата желаещите да ги следят плащат абонаментна такса. След 1 април обаче компанията "забрави" да ги спре, като на всичкото отгоре начисляваше абонаментната такса във фактурата на потребителите и много от тях я плащаха без да знаят с месечната си сметка, без да подозират за това.

Още тогава се вдигна шум по темата. Клиентите се оказаха по презумпция абонирани за услугата и трябваше  да се отпишат с есемес, за да спрат да им начисляват такса за нея. Намеси се и КЗП, която забрани тази практика. След това Мтел заявиха, че можем да се откажем от услугата чрез *88 и да си получим парите. Тук потребителят също може да срещне затруднения, тъй като връзката с оператор на Мтел се оказва повече от трудна, дори невъзможна.

Сумата, която Мтел начислява за каналите си, е символична - 2 лева на месец за спорт в HD качество. Но когато тези два лева ги плащат стотиците хиляди потребители на телекома без да знаят, печалбата набъбва чувствително.

Петър Петков решава да търси своите права и да разбере кога се е подписал за тази услуга.

Започва обикаляне по Мтел магазини в търсене на помощ и решение. Едва в четвъртия магазин и то не на Мтел, а на blizoo, които компанията купи, му признали за грешката и му предложили варианти - да звънне на оператор или да пусне официална жалба.

Петков, познат и като рапъра Пешо Гетото, е направил и видеоклип със смартфона си пред един от магазините, в които обяснява проблема си. Видеото събира над 330 хил. гледания във Фейсбук и хиляди харесвания. Стотици хора започват да му пишат със същия проблем. Заради наплива от съобщения Фейсбук го банва за 24 часа, мислейки го за спамер.

Заради популярността на видеото на следващия ден Петков получава обаждане от пиар отдела на Мтел с питане "Как да Ви направим доволен клиент?". 

Петков поискал Мтел публично да си признаят грешката, да върнат парите на хората или поне сумата от тези надценки да бъде дарена. Обещана му е среща, такава няма. Нито повторно обаждане.

Два дни по-късно получил есемес, че заради надвнесена трябва да му бъдат върнати средства. При проверката установява, че става въпрос за депозит от 50 лева, направен на 14 август 2011 година. 

Не искам двата лева, не искам да се отказвам от услугата, искам да разбера аз подписал ли съм се за тези канали. Знам, че не съм. Разбирате ли, че това за мен са два лева, но да кажем, че телевизия от Мтел имат 500 хил. клиенти. Това е 1 млн. на месец, за година си го сметнете", казва Петков.

От следващата седмица с няколко души ще заведе дела срещу телекома.

МТел: Не заблуждаваме, а предлагаме промо цена за лоялни клиенти

Спортните канали Mtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGEsport са на цена от 1,99 лв. на месец за всички клиенти на Мтел, които не се отказаха от тях след изтичането на промоционалния период, който беше до 31.03.2017 година, отговориха от телекома в отговор на запитване на OFFNews за практиката да начисляват абонамент за спортните си канали в месечните фактури на потребителите.

"Ако даден клиент не желае да продължи да гледа каналите срещу посочената цена, той може да не заплати за тях и излъчването им се прекратява автоматично. Наред с това, ако клиентите не желаят да се възползват от промоционалната цена от 1,99 лева на месец за абонати на телевизия от Мтел и blizoo, те могат да се откажат чрез различни способи – чрез SMS, чрез обаждане на *88, 080020011 или 070043700, в магазините на Мтел и blizoo, а също и онлайн на my.blizoo.bg. Промоционалната цена е жест към нашите лоялни клиенти. За нови абонати цената при безсрочен абонамент е 5,99 лева на месец, поради което е необходимо абонатът, който има право на значително по-ниска цена, да направи информиран избор, като заяви, че не желае да се възползва от нея", допълват от компанията.

От телекома отбелязват още, че са дали достатъчно начини на клиентите си да се откажат от услугата и не допускат, че има клиент, който да не е информиран за това:

"С цел да информираме навреме всички наши клиенти за условията, при които могат да гледат Mtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGEsport, ние използвахме различни канали за комуникация, включително масирана реклама, публикации в медиите, публикации на сайта ни и във всички наши акаунти в социалните мрежи, както и чрез SMS, който наред с друго включваше възможност за заявяване на отказ от услугата и ползването на преференциалната цена с обратен текст STOP.

Имайки предвид описаното по-горе, всеки наш клиент е бил надлежно информиран за спортните канали и няма начин да не знае дали е абониран за спортните канали или не. В допълнение във фактурата на всеки клиент абонаментът за спортните канали е Мтел е изключително видим, тъй като е на отделен ред."

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1000

8

Margarita Lazova

01.09 2017 в 17:42

Това е точно така, не можах да се откажа , накрая поисках да ми сменят човека с който контактувам (фирмените акаунти работят с определен човек), за да може той да ми каже как или да спре , защото аз не знаех от какво се е увеличила сметката, която трябва да плащам и той не можеше да ми каже. Успях да получа нов човек за комуникация, тя дойде и каза, че ще ни компенсира с 300 лв, но ако подпишем договор за 2 години.
Аз и казах, че ще помисля, въпреки че ми се видя много тъпо аз искам среща, защото имам проблем с тях, а те ми казват ясно има проблем ще ви компенсираме, но ако подпиешете за още 2 години, през които ние пак ще може да си надписваме сметката Ви с каквито си пожелаем услуги.
И докато като собственик на фирмата умувах ми спряха телефоните на мен и всички колеги от групата ни. Платих си всичко, за да ни ги пуснат, което според тях им дължа и чакам да ми изтече договора и се махам от Мтел и никога няма да се върна, грешка беше!

1216

7

Uzer2

01.09 2017 в 16:26

"Промоционалната цена е жест към нашите лоялни клиенти..." - тогава Мтел, включете каналите в общият пакет на хората безплатно!!
И надявам се вече ваши оператори ще спрат да ме безпокоят и да предлагат от Прима да мина на такса (месечен абонамент); При тях е Историята на обажданията и виждат, че говоря малко, зареждам малък кредит по Прима-та, въпреки това е предложението да мина на такса. От село съм, но"не ям доматите с колците.." ;)

1000

6

dimostoev

01.09 2017 в 15:21

Не само за спортни канали. По същата схема абонират всички нови клиенти за услугата Music Call - първия месец без пари, а ако не се откажеш изрично, след това по 60ст/месец.

1505

5

dodo_x

01.09 2017 в 12:19

виваком и те са със същата схема промоция на допълнителен пакет телевизия безплатно и не се ли откажеш с обаждане плащаш след изтичане на прИмоцията

1803

4

_az_

01.09 2017 в 11:16

Мтел се оправдават, че ми били пратили СМС да се откажа от услугата. Идеално, казвам си, само дето аз мобилна услуга от тях не ползвам... Тотални калъфи...

1048

3

Аз

01.09 2017 в 11:07

А проблемът с 2-та лева - да, съществува. И аз го имах, но се обадих, прекратих абонамента и ми върнаха парите за предните 3 месеца. Изобщо нямаше проблем в това отношение.

1048

2

Аз

01.09 2017 в 11:07

..." тъй като връзката с оператор на Мтел се оказва повече от трудна, дори невъзможна."
Пълни глупости. От 7 години съм на мтел и само 1-2 пъти не съм успяла да се свържа, а съм звъняла много пъти по различни поводи. Не лъжете и не настройвайте хората!
Мтел си е мтел - и като мобилен оператор, и като интернет доставчик.