Защо клиентите на "Български пощи" са лишени от правото да проследяват пратките си

OFFNews Последна промяна на 01 ноември 2015 в 13:09 30106 26

Снимка БГНЕС

Защо "Български пощи" не осигуряват елементарна сигурност на малките пратки и писма чрез услугата "проследяване на пратка"? От 16 октомври тя е спряна за пратките към САЩ и Канада, пише читател, който ни сигнализира за проблема. Ето какво пише той в пимото си:

Пиша ви заради проблем, с който се сблъскват всички потребители на "Български пощи". От 16 октомври 2015 година проследяването на малки пратки и писма за САЩ и Канада беше спряно, а от пощата разбраха това чак на 18 октомври от лошо изненаданите клиенти. От тогава до сега от пощите твърдят, че работят по отстраняване на проблема, но не споделят какъв е той, нито колко време ще отнеме. Проблемът е технически и е от българска страна, състои се в липсата на нова система.

Защо липсата на проследяване е проблем?

Това засяга всички, които ползват услугата: онлайн търговци; фирми, които изпращат документи; обикновени хора, които изпращат подаръци, документи на близки и приятели; хора, които пазаруват онлайн.

Когато един търговец прати дадената стока, той маркира и въвежда проследяващия номер като доказателство, че е изпратил поръчката. Ако в 30-дневен срок клиентъ не е получил пакета си, той може да отвори диспут в Paypal и да поиска парите си обратно. Когато има тракинг, продавачът може да докаже къде се намира пакетът, че забавянето е от страна на пощата или че пакетът е доставен, а клиентът се опитва да излъже.

Ако пък сте си купил нещо от американски магазин и то е дошло счупено, в друг цвят, размер и т.н. отново отваряте диспут в Paypal. Тогава американският продавач казва "Добре, върнете ми го, за да го сменим". Връщате го така, както е дошло, в малък пакет, но обратният път не се проследява и продавачът казва, че стоката не е върната и вие не получавате нито това за което сте платили, нито парите си обратно.

Изпращате кандидатстудентски документи, но няма как да разберете дали са пристигнали навреме. Изпращате подарък на приятел за Коледа, но ви казват, че той не си е бил вкъщи и не го е взел, пощальонът не е оставил бележка да го вземе от пощата или че бележката е загубена, а вие няма как да видите това.

"Тук идва най-смешната част, държави като Албания, Еритрея, Нигер... предлагат тази услуга.", пише той. Пълен списък на страните, предлагащи въпросната услуга можете да видите тук.

Недоволни клиенти на "Български пощи" дори стартираха петиция, в която настояват компанията да осъвремени пакета си с услуги, които предлага.

"Настояваме пред съвета на директорите на "Български пощи" ЕАД за осъвременяване и актуализиране на услугите предлагани от "Български пощи" ЕАД до необходимите нива, в защита на интереса ни като потребители и осигуряване на възможност за онлайн "проследяване" (tracking) на всички видове изходящи международни пратки", се казва в нея.

"Пиша Ви с надежда, че проблема може да получи по-голяма гласност, а вие като медия по-подробна информация дали и кога ще бъде решен. Все пак "Български пощи" е държавно дружество", пише читателят ни.

Той допълва, че от няколко години по същите причини няма проследяване и на пратките за Великобритания и Австралия.

OFFNews се ангажира да потърси отговора на "Български пощи" и да проследи развитието на случая.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!