Върховният административен съд спря търга за закупуване на 52 електробуса, които трябваше да служат за довеждащ транспорт до метрото. По повод решението "Спаси София" поиска незабавната оставка на шефа на Столичен автотранспорт Слав Монов.
Процедурата от 2019 г. за закупуването на електрическите автобуси за градския транспорт на София бе обявена съгласно изискванията на оперативна програма „Околна среда“. Те допускат финансиране само на електрически превозни средства. Тогава стана ясно, че големината на електрическите автобуси е съобразена с уличната мрежа в кварталите, през които ще се движат - „Овча купел“ „Горна Баня“, „Витоша ВЕЦ Симеоново“, „Манастирски ливади“ и „Люлин“. 30 от тях трябваше да са дълги от 5,5 до 7,5 м, а 22 - между 7,6 и 9,6 м. По-късите трябваше да са с до 25 места, а по-дългите - с по 70 места за пътници.
Търгът с възложител общинското дружество "Столичен автотранспорт" бе прекратен през декември 2019 г., поради техническа грешка в заданието. В част от документите пишело, че максималният гаранционен срок е 4 г., а навсякъде трябвало да е 5 г.
"Столичен автотранспорт" пусна отново обществена поръчка през май 2020 г. и я прекрати през септември с обяснението, че фирмите-кандидати са допуснали много грешки при попълването на документацията. В резултат на това за двете позиции на търга с редовни документи се оказал по един кандидат. Така - за да има конкуренция - "Столичен автотранспорт" решава да стартира търга отново. Това стана в края на октомври миналата година. Условията по обществената поръчка останаха непроменени. Tъpгът бe paздeлeн нa двe oбocoбeни пoзиции – зa 30 нoви eлeĸтpoбyca c дължинa мeждy 5.5 и 7.5 мeтpa и за дpyги 22 c дължинa oт 7.6 дo 9.6 мeтpa. Прогнозната цена за дocтaвĸaтa нa 30-тe eлeĸтpoбycа бe 12.5 млн. лв. бeз ДДC, a за дpyгaтa позиция - 15.1 млн. лв. B пopъчĸaтa бяха вĸлючeни 22 бpoя eдинични зapядни cтaнции c минимaлнa мoщнocт 40 kW или 11 бpoя двoйни зapядни cтaнции c минимaлнa мoщнocт 80 kW.
Сега ВАС отменя решението на Комисията за защита на конкуренцията, която е оставила без последствия жалбите на "ШКОДА ЕЛЕКТРИК" и "ЧЕРИЪТ МОТОРС" АД. Решението на съда отхвърля претенциите на втората фирма, но приема тези на първата и всъщност постановява, че изискването към участниците да доставят електрически автобуси е дискриминационно.
Поръчката ще бъде обявена отново, казаха от Столична община.
Според "Спаси София" "за трети път Слав Монов, директорът на Столичен Автотранспорт провежда търг, за който има съмнения, че е направен в полза на една фирма и за трети път има нарушения при провеждането му и спряна поръчка. На практика, с изтеклия вече програмен период, София най-вероятно окончателно губи 27 млн. лв."
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България